BEMUTATKOZUNK
HÉTFŐI ZSENGÉK
FELIRATKOZÁS
PARTNEREK
Érdemes elolvasni!
 
 
 


<< vissza az archivumba

Dátum: 2010-07-05

Kaptam egy levelet...

Engem is nagyon elgondolkodtatott... Te mit gondolsz erről?

Üdvözöllek Zsolt!

Rég óta foglalkoztat engem a következő téma, és nagyon kíváncsi lennék, hogy mit szólnak hozzá a Hétfői Zsengék olvasói.

Kommunikációs szakemberként, esetleg az értékesítés során, de magánemberként biztosan találkoztál már valószínüleg különböző formákban a "sértődés" fogalmával.

Én laikusként a következőt gondolom erről:

Egyenesen kimondva, szerintem nincs olyan, hogy sértődés. Amikor valaki kimondja, hogy, megsértődtem, megsértettem valakit, vagy ismerőse sértődékeny, akkor ez engem mindig arra sarkal, hogy elgondolkozzak; ki, min, miért sértődött meg?

Vegyünk néhány példát:

- ismerős lány megsértődött, mert a barátjának nem tetszik az új frizurája.

- anyós megsértődik, mert nem eszük eleget a levesből, vagy nem dícsérjük eléggé.

- kolléga meghallja, hogy mások kifogásolják a munkáját, hozzáállását, és ezután sértődötten viselkedik velük.

Nem ragozom tovább, mindenki képzelje még ide a saját példáit.

Szóval megsértettem valakit, mert kimondtam a véleményemet. Ezt nevezhetjük, mondjuk udvariatlanságnak. Az erkölcsből kifolyólag létezik udvariatlanság, mert ugye ezt, vagy azt nem illik. Ettől ez még a részemről max. erkölcstelen vagy udvariatlan.

Nézzük meg a sértett oldaláról; mi is történt? Mondtak neki, vagy tettek vele valamit, ami neki nem tetszett. Nem ellenvéleményt kapott (hiszen akkor vitatkozna, mert nem értenek egymással egyet), hanem megsértődött.

Szerintem a sértődés nem más, mint amikor olyat kapunk, ami nekünk nem tetszik. Sokszor szerintem ez ráadásul úgy néz ki, hogy a sértett tudja, hogy a másiknak igaza van, csak nem örül neki. Ezért nem érvel és vitatkozik, hanem megsértődik.

Szerintem a sértődés teljesen értelmetlen dolog, ugyanis elzáródnak a kommunikációs csatornák, és nincs továbblépés, tisztázás.

A sértett bezárkózik (duzzog). Értelmetlenül.

Ha belátná, hogy a másiknak igaza van, vagy csak elfogadná mások véleményét, utat nyitna kommunikációval az érveknek és máris mindenki tanulhatna az adott történetből.

Rosszul gondolok valamit?

Balage


Csodás napot!!!

Üdv:

Kreutz Zsolt


 

E-mail cím:
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód, kérjük, pontosan írd be: 65Gff3D

Korábbi hozzászólások:

2010-07-13, 12:40:31   Kreutz Zsolt

:):)
Igaz, igaz...

* * *

2010-07-08, 08:55:54   másik Kreutz

"szerintem meg kell vizsgálnunk, hogy MIÉRT kaptuk" Egyetértek bátyó...annyival kiegészítve, hogy érdemes azt is megvizsgálnunk, hogy miért ugrunk. Egy atléta valószínüleg nem ugrik a "ti kis nyüzüge..." "sértésre, hiszen feltehetően elégedett a külsejével...ha mégis ugrik, valami önbecsülési gond van, és azzal érdemes foglalkozni. Sok hasznos infót hordoz a sértődésünk a saját magunk számára. Üdv.

ui.: Kiss Jani! a Mónikasóban nagyon hasznos témákat boncolgatnak, kérlek ne koptasd itt a billentyűt, amikor is nézheted!

* * *

2010-07-07, 13:26:08   Kreutz Zsolt

Lehet, hogy kemény lesz, amit írok... de ez is csupán egy vélemény...
A sértésnek semmi köze nics a sértődéshez! A sértő részéről lehet szándékos, sőt rosszakaratból elkövetett is a tett, a sértődő részéről lehet igaz kritikára és igaztalanra is megsértődni, de minden ember saját döntése, hogy hogyan dolgozza fel a kritikát. Van, akiről a legdurvább sértő szó is lepereg és van, aki megsértődik még az enyhe jobbító kritikán is... Balage-val értek egyet. A sértődés buta dolog, mert elfojtja a kommunikáció vagyis a fejlődés lehetőségét. Ha kritikát kapunk, és persze ez nem mindig könnyű (hiszen vannak olyan gombjaink, amiket, ha megnyomnak, könnyen ugrunk), szerintem meg kell vizsgálnunk, hogy MIÉRT kaptuk, IGAZ-e, TUDUNK-e és AKARUNK-e ezen változtatni, és adott esetben a kritikusunk tudomására kell hozzni. És nem visszavágási céllal, hanem tájékoztatásként...
szép napot mindenkinek!
kzs

* * *

2010-07-06, 23:38:19   Mihály

Bocs, az előbb nem vettem észre, hogy nincs beírva a nevem. Mihály vagyok.(előző hozzászóló)

* * *

2010-07-06, 23:35:18

Én kétfelé osztanám a témát. Elsőként, amikor valakit "megsértenek", azaz sérülést okoznak neki. Ez esetben a "sértett" akaratán kívül sérül meg és ezt így vagy úgy fel kell dolgoznia, de semmiképp nem felelős a problémáért. A másik eset, amikor (ahogy valaki korábban írta) kellemetlen, de igaz kritika ér valakit, amitől az illető "megsértődik", azaz felhúzza az orrát. Ez estben nem a kritikus, hanem a kritikát elfogadni képtelen "sértődött" a hibás. A magyar nyelv itt is eligazít a fogalmak csodálatos árnyaltságával. Kiss Jánosnak nem adok teljesen igazat, mert a sértés, sértődés számos nehezen orvosolható konfliktus kirobbantója.

* * *

2010-07-06, 23:29:39   Balage

Üdvözöllek Kiss János!
Szerintem ez a téma nem baromság.
Ezért töltök vele időt.
HA szerinted baromság (amit megértek, hogy így gondolod), akkor miért töltesz vele időt (na, ezt nem értem)
Ha van jobb dolgod, mint commentezni, akkor miért nem azt csinálod?
Most megsértődtél?

* * *

2010-07-05, 21:21:52   Michel Márk

A mama mindig azt mondta...
( kezdené Forrest Gump :-)

Aki megsértődik annak nincsen igaza. - én sokat hallottam ezt édesanyámtól.

Ez valami népi bölcsesség lehet, nem ő találta fel. Én egyébként ennél még sokkal elvontabb dolgokon is napokig-hetekig agyalok... például a tegnap esti házibuliban összeszólalkoztak ketten, és én még most szedegetem szét - a boncasztalon - hogy mi is történt valójában. A sértődésnek pedig kulcsszerepe volt benne ! No meg annak, hogy rájöttem, az emberek túlnyomó többsége nem tud vitatkozni ... helyette inkább vagdalkozik. :-(
( megdöbbentett, hogy teszi ezt még akkor is, amikor szerintem igaza van valakinek, de fél a konfliktust valamilyen okból felvállalni ! )

* * *

2010-07-05, 20:40:56   Orsi

Azon gondolkodtam el, hogy ha valaki szándékosan mond mondjuk nekem olyan dolgokat, ami nem tetszik, ami nem igaz, és csak bántani akar vele, miért mondja? Lehet, hogy épp rossz napja van, és rajtam csattan. Ebben az esetben nem szabad komolyan venni és "megsértődni", hanem később megbeszélni a történteket.
Ha ő eleve rosszindulatú, akkor inkább sajnálom érte, mert neki kell állandóan együttélni zord sajátmagával, én meg lerázhatom a bántását.
Lehet azonban, hogy én is csináltam, vagy mondtam a másiknak valami(ke)t korábban, amiért ő nem szólt, csak "lenyelte" és most a bántással jött ki belőle a felgyülemlett irántam érzett feszültség. Ebben az esetben tulajdonképpen magamnak köszönhetem a másik durvaságát. Ekkor nekem kell kezdeni a közeledést, hogy ne romoljon meg köztünk végleg a helyzet.

* * *

2010-07-05, 16:54:01

Konfliktuskerülésből megsértődünk?
Inkább...
Egyszerűbb, akkor és ott, mint érvelni, mert sejtjük, hogy igaza van?
Hátha abbahagyja a bántást?
Megvigasztal?

* * *

2010-07-05, 16:17:56   Paál Géza

Szerintem félrecsúszott a gondolatmenet .... ugyanis jóindulatúlag közelíted meg a kérdést, pedig az igazi sértés egy rosszindulatú cselekvés.
Amit te írtál le, az szerintem a sértődésnek a színészi vállfaja, amikor a sértett a sértődéssel akarja kifejezni, hogy nem esett neki jól, amit mondtak ...... de a sértésnek van egy olyan vállfaja is, amikor az egyik résztvevő szándékosan mond a másiknak olya(noka)t, amiről tudja, hogy a másikat az érzelmeiben, önérzetében, egyéb emberi jellemvonásaiban bántja (pl egy erősen szőrösödő idősödő asszonyt mondjuk gyapjas mammutnak nevez .... esetleg egy ... öööö .... teltkarcsú hölgyet hájpacninak ... satöbbi). Ebben az esetben a logikád már a kiindulópontnál félrecsúszott.

* * *

2010-07-05, 16:16:40   Kiss János

elképesztő, hogy milyen baromságokra van időtők
Valamire való helyen ilyen" beszéljünk a langyos tejről" téma meg sem jelenhetne,mert nem égetné magát a tulaj--kinos hogy én is elolvastam,sőt még reagálok is rá

* * *

2010-07-05, 16:04:33   Lajos

Szerintem nincs teljesen igazad./de meg ne sértődj/.Szerintem van igenis olyan,hogy valaki megsért valakit.A valóságtól eltérő dolgokat állít,ledegradálja,rosszhírét kelti stb.Ezek a verbális tevékenységek valóban sértők.PL.egy lány erkölcstelenségét hangoztatni/pláne he még csak nem is igaz/.Az egy másik dolog,hogy ki miért sértődik meg.Szerintem még ilyen esetben is jó kommunikációval meg lehet valakit győzni, hogy a sértő véleményét változtassa meg,ha mégsem teszi?Nos én akkor sem sértődök meg mert olyan embert aki szándékosan meg akar sérteni egyszerűen nem veszem észre,nem tartok vele kapcsolatot./hülyékkel nem tárgyalok/.

* * *

2010-07-05, 15:34:32   Viktor

Most éppen meg vagyok sértve :-)
De gyorsan előnyre teszek vele szert.

* * *

2010-07-05, 15:32:48   Seres Gabi

Sziasztok!

Azt el sem tudjátok képzelni, hogy a megsértett félnek van igaza, de egyszerűen nem süllyed le arra a szintre, hogy vitatkozzon a dolgon? A sértés ugyanis nem egyszerű vélemény nyilvánítás, hanem szándékos durvaság (véleményem szerint). Vannak, akik ezek után levonják a következtetést arról, aki nem a megfelelő kommunikációs formát gyakorolta véleménye közlésekor, és nem igazán kívánnak vele a jövőben kommunikálni? Szívük joga, nem? Senki sem köteles beszélgetni olyan emberekkel, akikkel nem akar. Miért is kellene? Ha ez a másik felet nem zavarja, lépjen túl rajta, ha zavarja, akkor kérjen elnézést, és beszéljék meg a dolgot. Ennyi.

* * *

2010-07-05, 14:43:11   Zoli

Nem kell foglalkozni azzal ha valaki megsértődik. Az ő baja.
Miért akárnál Te megfelelni az egész világnak, miért akarnád te azt hogy soha senki ne sértődjön meg rád...
Talán a világ is megakar felelni neked ? NEM ! Hát akkor meg... ?!

* * *

2010-07-05, 14:40:46   Gabi

A sértés számomra azt jelenti, szándékosan megbántani a másikat. Nem kritizálni, vagy megmondani a véleményem, hanem tudatosan olyat mondani, ami bántó. Ennek (a szándékolt)eredménye pedig lehet a sértődés. Egyéb esetben egyetértek a szerzővel, a sértődésnek az ég világon semmi értelme, mások véleményét el kell fogadni, vagy vitatkozni vele. Mindenképpen reagálni rá, ha másképp nem, hogy elmondjuk bántanak a szavai. Így van esélyünk a további kommunikációra és az érzéseink megváltoz(tat)ására.

* * *

2010-07-05, 14:35:13   Feri

"Sértődés a buták erénye!"

* * *


WILLTORD MAGYARORSZÁG Kft.     e-mail: willtord@willtord.hu