BEMUTATKOZUNK
HÉTFŐI ZSENGÉK
FELIRATKOZÁS
PARTNEREK
Érdemes elolvasni!
 
 
 


<< vissza az archivumba

Dátum: 2010-05-31

Műveltségi kérdés

Egyetemistákat kérdeztek meg... az eredményt Te is láthatod...

Amikor műszaki főiskolára jelentkeztem, gyerekkori barátnőm ugyanakkor a Bölcsészkarra.

Igazságtalannak éreztem, hogy amit Ő évekig tanul, az alapján majd elmondhatja, hogy művelt. Én azonban csak szakbarbár lehetek a tanulmányaimmal.

A műveltséget ugyanis legtöbbször irodalmi, történelmi egységekben mérik és nem fizikában, vagy elektronikában. Ha én nem tudok egy fontos évszámot, faragatlan vagyok, de Ő művelt lehet akkor ha nem tudja, mitől ég a lámpa.

Szerinted mikor művelt valaki?

Mi számít bele az alapműveltségbe?

Egyáltalán mennyire fontos a műveltség? Többet ér-e a józan paraszti észnél, vagy az IQ-nál?

Gondolatébresztőnek nézd meg ezt a videót:


Csodás napot!

Üdv:

Kreutz Zsolt

 

E-mail cím:
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód, kérjük, pontosan írd be: 65Gff3D

Korábbi hozzászólások:

2010-06-07, 22:57:05   Kathy Summer

Nem szabad elfelejteni, hogy ha hirtelen szegeznek valakinek egy kérdést, akkor nem biztos, hogy azonnal tud rá felelni - pláne, ha egy kamera is van a kérdezőnél...

Egy ilyen helyzetben túl sok "vesztenivalója" van az embernek (ez egy valódi stresszhelyzet, amire nem mindenki tud megfelelően reagálni): látni fogják az ismerősök, és mit fognak hozzá szólni, AMIT mond, AHOGY mondja, ahogy épp KINÉZ az adott pillanatban stb.

Nem azt mondom, hogy nem illene tudniuk a válaszokat - de korántsem biztos, hogy tényleg egyikük sem tudná a választ pl. most, "nyugodt" körülmények között...

* * *

2010-06-07, 15:52:21   ági

Géza,
látom, nagyon ingerült voltál a válaszom mögött elképzelt embertől. De attól még, hogy a válaszokat minden kérdésre (a folytatásban lévőkre is) tudtam, képes vagyok emlékezni a szeleburdi egyetemista énemre is, aki bizony a Trefort-kertben vigyorogva bámult volna a kérdezőre, majd amikor az elmegy, akkor a homlokomra ütve ;-) mondtam volna a helyes választ.
Egyébként sose volt erősségem a töri, épp emiatt fájt ennyire, hogy a mostani érettségihez és felvételihez nem feltétel a II. vh. időintervallumának ismerete (én a törinemtudásommal is napra pontosan mondtam a dátumot (már amit a mi időnkben tanítottak) a gép előtt ülve).

Az oktatási rendszerben én ismerek egy olyat, ami talán nem a látott válaszreakciókat eredményezi, éppen a kimosódás mértéke miatt. Ahogy írtátok, az általános oktatásban tényekkel tömik a gyerek fejét, de nem tanulja meg, hogy amit nem tud, arra a választ hol találja meg. És amit talán sikerült bebifláznia, azt nem tudja mihez kötni, így hamar el is felejti. Épp ezek miatt én a csöppfiamat nem adtam ezen módszerrel élvezettel kínzó tanárok kezébe, hanem a szerencsére még idejében megismert waldorfra bíztam. Aztán majd meglátjuk 9 év múlva, hogy ő majd röpköd-e a toll után a Holdon, és hogy a Közgázon tudni fogja-e, hogy kinek a szobra áll az aulában, és a többit.

A hálózati feszültség egyébként nem 220 v-os (szerintem), mert az már a lakossági hálózati feszültség. Rég rossz lenne, ha a távvezetékek hálózatában is ezt mérhetnénk... Tehát a kérdés volt pontatlan. Legalábbis én megadom az esélyt evvel a leendő könyvelőknek...

* * *

2010-06-07, 00:39:44   Kreutz Zsolt

Kathy! Egyetértek a gondolatmeneteddel, de azért valljuk be, hogy egy egyetemre jelentkező, vagy már oda járó, és ilyenmódon az értelmiség köreibe tartozni vágyó fiatalon ez a három kérdés nem kellene, hogy kifogjon... Például egy ELTÉ-sen az, hogy ki volt Eötvös Lóránt...
Üdv mindenkinek!
kzs

* * *

2010-06-05, 13:24:22   Kathy Summer

Megnéztem a második részt is.

Inkább olyan videót kellene leadni, ahol a JÓ válaszokat mondják, és azt közzétenni, mert így még mindig lesznek, akik azt fogják hinni, hogy a toll lebeg, ha azt a Holdon állva elejted :(

További komment helyett inkább csak annyit mondanék, hogy mindaddig, amíg ELMÉLET lesz a gyerekek fejében tanulás címszóval, nem pedig GYAKORLAT, addig összemossák az űr, súlytalanság, bolygók, légüres tér és hasonló fogalmakat, és filmélményeikből táplálkozva (mert az áll a legközelebb a gyakorlathoz) a választ keresve továbbra is azt a képet fogják felidézni, amint vigyorgó űrhajósok nézik, ahogy a kabinban a pohárból kilebeg a víz, és úszik a "semmiben"...

Nem ítélem el se a készítőket, se a válaszadókat, sem pedig az oktatást.

Anyaként a legfontosabb feladatomnak azt tartom, hogy a gyerekem tisztában legyen olyan fogalmakkal, mint a szeretet, tisztelet, türelem, empátia, alázat stb.

Ha együtt tanulunk, megpróbálom az adott anyag GYAKORLATI hasznára felhívni a figyelmét, és olyan példákon keresztül megértetni a leckét, amit korábban már valahol megtapasztalt, és ezért most ÖSSZEÁLLHAT A FEJÉBEN A KÉP. Kiegészülhet a mozaik egy újabb darabbal.

Nem mindig egyszerű, de még az alanyi és tárgyas ragozás közti különbség is megérthető, bár számomra elég nehéz gyakorlati hasznot találni rá :)

Hibáztatás helyett töltsünk minél többet a gyermekünkkel, és vegyünk részt a hétköznapjaiban, és ne csak egy kérdés erejéig: "Mi volt ma a suliban?", mert a válasz nagyjából mindig ugyanaz lesz - és pont ezért az is marad, hisz ők maguk is ezt erősítik a válaszukkal: "Semmi."

* * *

2010-06-04, 09:38:46   Kreutz Zsolt

Bea! Nagyon szívesen.
Egyébként a pozitív gondolkodáshoz szervesen hozzátartozik, hogy a negatív dolgokat is felszínre hozzuk... Ha homokba dugjuk a fejünket, attól az még van... És ha ez a video csak egyetlen embert rávett arra, hogy megnézze ki volt Eötvös, vagy mikor volt a II. Világháború, már megérte... :)
Csodás napot!!!

* * *

2010-06-03, 11:23:10   Örökös Bea

Először meglepődtem hogy miért kaptuk ezt a videót. A pozitív gondolkodásnak nem ez a legmegfelelőbb formája, hogy arra fókuszáljunk, ahol gáz van. Olvasgattalak Benneteket, de még mindig nem esett le a papírtantusz, hogy miért...

Aztán egyszercsak durrrrrr, leesett. Ez NEKEM szól!!!

Tudok-e felelősséget vállalni a tudásomért? Be merem-e vállalni, hogy mennyi a műveltségem? Fel merem-e vállalni ezt. Bizony én csak a második kérdésre tudtam a választ. Nálam is lebeg a toll a Holdon. És Eötvösről sem tudok szinte semmit.
Aztán az igazán felelősségvállalás-e, hogy ezt másra toljuk. Jó, jó tudom, a mai oktatás tényleg nagyon oda van már, de annyi információt kell magukba szívniuk a fiataloknak, hogy nem is csodálkozom a felejtésen. Manapság keresek valamit, beütöm a gugliba, aztán már meg is van a válasz. Felhasználom és már el is felejtem. Személyes kötődés sincs már szinte a tanítókhoz, tanárokhoz sem. Ahogy hallgatom a fiatalokat, azt keresik a tanítójukban, hogy mi a gáz benne. Én még tiszteltem és felnéztem a tanítóimra.
.... és mégsem tudtam a válaszokat.

Hát Zsolt, ezt nagyon köszi!

Mosolygós szép napot :) Bea

* * *

2010-06-01, 14:03:41

Jol szorakoztam de nem tetszett. A "csinàlt zsurnalizmust" nem kedvelem, még ha jo célt szolgàl is.
A vàgatlan anyag sokkal érdekesebb lett volna, mert öszinte.
Ne csak igy tovább!
Üdvözlettel,
Péchy Péter

* * *

2010-06-01, 12:22:13   Paál Géza

Khmmmm .... adjak szabadidős program-javaslatot??

* * *

2010-06-01, 11:32:15   Kreutz Zsolt

Miért? Nem lebeg? ;)

* * *

2010-06-01, 11:20:00   Paál Géza

A hálózati feszültséget ismerni szerintem ugyanolyan hétköznapi ismeret kellene legyen.
És ugyancsak triviálisnak kellene lennie, hogy egy AKÁRMILYEN égitest felszínéhez közel egy alátámasztás nélküli test a tömegvonzás hatására a nagyobb tömegű test tömegközéppontja felé fog elmozdulni ... magyarul leesik. Ez annyira triviális, hogy nem is értem, hogy juthatott az eszükbe, hogy lebegni fog ....
Hogy az Eötvös ingáról a nevén kívül nem tudnak semmit ... azt még csak csak megértem ... de ha a környezetük alapvető működését nem értik (hálózati feszültség, tömegvonzás), alapvető, napjainkra is hatást gyakorló történelmi tényekben alapvetően tájékozatlanok (II.VH), akkor gyakorlatilag komoly (országos) ügyekben döntésképtelenek. És nem azért, mert elmebetegek, hanem mert nem rendelkeznek azokkal az információkkal, amikkel megalapozott, megfontolt döntéseket meg lehet hozni.

* * *

2010-06-01, 11:13:00   Paál Géza

Ehhez semmi köze a fizetésnek.
Ehhez annak van köze, hogy olyanok csinálják, akiknek semmi keresnivalójuk nincs ott. Vagy azoknak nem lenne semmi keresnivalójuk az oktatásban, akik őket átengedték.

* * *

2010-06-01, 11:05:15   Judit

Na azért nem azt mondtam, hogy nincs köztük abszolút hülye! :-D

* * *

2010-06-01, 11:03:19   Kreutz Zsolt

Judit! Ez igaz... De a II.Világháborút 1800-as évekre tenni azért több, mint apró rövidzárlat...

* * *

2010-06-01, 11:00:35   Judit

Sziasztok!
Szerintem is elég ciki ezt így nem tudni, de azért gondoljatok bele a környezetbe is. Jobbik esetben gondokozol valamin, és neked esnek egy kamerával és hülye kérdéseket tesznek fel. A legtöbbjük (köztük én is) tutira leblokkol(na).
A másik amin elgondolkodtam, hogy én is voltam egyetemista, bölcsész karon ráadásul. Én azt tanultam az egyetemen, hogy igen keveset tudok a világból, a világról, de ha hasonló kérdésem van, legalább azt tudom, hogy milyen könyvhöz, vagy az interneten milyen oldalhoz tudok nyúlni, ahol megtalálom.
A mai oktatás- számonkérés ráadásul sokszor nem arra kíváncsi, hogy mit tudsz, hanem, hogy mit NEM tudsz.

* * *

2010-06-01, 11:00:16   Kreutz Zsolt

Géza! Egyetértek... Pedagógus-tanár... Hivatás-munka... és szerintem ezt a fizetés mértékével magyaráznák, ami szerintem még nagyobb baj...

(petróné volt:)

* * *

2010-06-01, 10:43:51   Paál Géza

Nos ... sajnos valószínűleg fiolyamatos a felvétel ... a kérdéseket teszteltem a 17 éves fiamon ... Sajnos csak egy kérdésre kaptam másodikra jó választ ... a Holddal kapcsolatosra ..... azzal kapcsolatban korábban már volt egy "beugratós" (?) kérdésem, lehet, annak az utóhatása volt. :(
(Középiskolás szinten szerintem még semmi köze a bolonyai rendszernek az oktatáshoz, nem????)
Én inkább abban látom az okot, hogy kikoptak a pedagógusok és már csak tanárok vannak .....

(Zsolt nekem a Sárkánnyal voltak ilyen élményeim, amikor nem szó szerint mondtam fel, amit ő lediktált elektronikából .... a Petróné nálam nem akadt fönn, hogy mást mondtam ... neked más volt a magyar tanárod?? )

* * *

2010-06-01, 10:33:48   Kreutz Zsolt

Igen. Én is kaptam középiskolában karót verselemzésre (ami egyébként is egy baromság), mert hozzátettem a saját véleményemet...
Albert idézet 5*-os
Köszi! :)

* * *

2010-06-01, 10:03:21   Gaboó

Albert mondta, hogy a fej nem arra való,hogy tényekkel tömjük meg,hanem amennyiben a tényekre szükségünk van, azt mihamarabb megtaláljuk.

* * *

2010-06-01, 09:59:50   Gaboó

Szép napot!
A fiam matekját (12) az Anyukája probálja szinten tartani. 3-ast kapott a röpdolijára,mert nem a tanárnő által tanított módon jutott a végeredményhez,hanem azt értette meg ahogy az Anyukája elmagyarázta.A végeredmény jó volt. Sajnos egyre jobban érzékelem, hogy a hatalmi vágy eluralkodik a tanítókon, tanárokon, valamint az a marketing elmélet,hogy a vásárlók buták kezdi áthatni ez egész társdalmat.Ez az egész viszont,csak egy nagyon szűk rétegnek jó.

* * *

2010-06-01, 09:38:11   Hegedűsné Németh Viktória

Bár én gondolkodni tanítom az én gyermekeimet, csak a suliban kell magolni, és nem gondolkodni. Még mindig jobb jegyet kap az,aki szó szerint mondja fel a leckét, mint aki a tartalmat meséli el a saját szavaival!

* * *

2010-06-01, 09:32:47   Kreutz Zsolt

Gábor! Valószínűleg voltak jó válaszok is... remélem... :)
Viktória! Igazad van. Némi renoválásra szorul az oktatás, bár innen könnyen szövegelek... :)

* * *

2010-06-01, 09:04:47   Hegedűsné Németh Viktória

Megint bebizonyosodott, hogy nem gondolkodni tanítjuk gyermekeinket! Hiába a lexikális tudás, -bár lehet, hogy az sincs- de az agyukat nagyon kevesen használják. Hihetetlen, hogy sokat játszották a hülyét, hogy a kérdést megismételték, ezáltal is időt nyerve maguknak. Mellédumálásból nagyon klasszak! Ez tutira az iskola érdeme!:)
A második, mentő kérdés válaszai is nagyon gáz! Nem tudják a második világháború éveit?????? Hogyan kaptak ezek érettségit egyáltalán? És felvették őket felsőoktatási intézménybe? Én szégyenlem magam helyettük is!

* * *

2010-06-01, 08:47:25   Kovács Lajos

Hofi géza mondta egyszer, a mai fiatalságról:"Ha ez a jövőnk záloga, akkor dögöljek meg,ha kiváltom".Csatlakozom hozzá. Tragédia,és ezek fognak tanítani.egyik intézmény egyik rektoránál láttam a következő kis kiírást:Az istenit, ez is tanít.Mostmár értem.Lassan elérünk az androidák szintjére,szó nélkül meg fogják tenni amit mondanak nekik.Egyébként a bolonyai oktatási rendszer egy tragédia,most készülnek megszüntetni.Erre a szintű oktatásra nem pénzt kell adni,hanem lapátot,hogy gátakat utakat építsenek a mélyen tisztelt hallgatók.Apropó hallgató,ezt is értem,csak hallgatni tud,beszélni gondolkodni nem.Visszatérve a kérdés lényegére:inteligenciát nem lehet tanulni,fejleszteni igen.Józan paraszti észt sem lehet tanítani,csak csiszolni lehet/mindkettőt csak annál akinek az alapjai megvannak./Egyébként szerintem mindkettő külön,külön, is sokkal többet ér, együtt meg pláne, mint azok diplomája akiknek ilyen színvonalú a tudása.A műveltség?nos azt csak olvasással múzeum,előadások,országok járásával lehet megszerezni.Pontosan fogalmazva nyitott szemmel járva elgondolkozva a látottakon,etikai mértékkel megitélve mindazt amit tapasztaltunk, ebből lehet a műveltség,szerintem.Ebben a filmben műveltségről,etikáról,inteligenciárol szó esm volt.Ezen a szinten nem is lehet.

* * *

2010-06-01, 08:47:14   Gábor

Nagyon remélem hogy a bemutatottnál sokkal több jó válasz volt. Ha tévednék és folyamatos a felvétel az viszont több mint megdöbbentő.

* * *

2010-06-01, 00:00:23   Paál Géza

Ez a második rész:

http://vimeo.com/11931684

Bár a hitelességen ront, hogy a készítők között szerepel Tomcat ... ezzel együtt nem valószínű, hogy teljesen megrendezett dologról lenne szó .... Sajnos.

:-(

* * *

2010-05-31, 23:54:56   Kreutz Zsolt

;)

* * *

2010-05-31, 23:54:22   Paál Géza

Olyan, hogy a végén elnézést kértem a szóhasználatomért.

* * *

2010-05-31, 23:52:20   Kreutz Zsolt

Húúúú! Géza! Milyen lehetett az első? :)
Nyugi! Ezekből az emberekből is majd (remélhetőleg) hasznos tagjai lesznek a társadalmunknak...

* * *

2010-05-31, 23:50:24   Paál Géza

Ági!

Ne viccelj!! Bármikor komoly gondolkodásra késztethet egy olyan kérdés, hogy milyen tenger határolja Csehországot???? Még ha Andorrát kérdezték volna ... vagy Lichtensteint .... (természetesen egyiknél sincs tenger) .... vagy valami Afrikai államot kérdeznének, akkor én is elbizonytalanodnék ..... na de az egyik szomszédos országot innen Európából???? Meg hogy '39-től '45-ig volt a II.VH???? Ne vicceljünk már .... még a hónapot sem kérdezték, csak az évet. Ezek olyan alapvető dolgok amiket nem lehet nem tudni ... a mai napjainkat meghatározó dologról van szó ..... nem csoda, ha a mai fiatalokat meg lehet hülyíteni ezzel a trianoni maszlaggal ... :-(

* * *

2010-05-31, 23:49:43   Kreutz Zsolt

Kedves Sandberg!
Kiválóan foglaltad össze... Tetszik a "divat egyetemista" kifejezés is... Talán még az szúrt szemet, hogy azok a diákok, akiket kérdeztek, és a képzettség legmagasabb foka felé igyekeznek, egyáltalán nem zavarja őket, hogy ilyen triviális kérdésekre nem tudnak választ adni. Egyesek érezték a cikiségét, de mégsem az a fajta alázat jött át, amelyből feltételezem, hogy hazaérvén utánanéz...
Ági! Egyetértek. A teszttel már nem. Én be is szüntetném ezt a fajta elszámoltatást, mert az életben sem kérdezik meg a sebészt, hogy máj vagy vese... Neki kell kideríteni...

* * *

2010-05-31, 23:45:42   Paál Géza

Nahhh .... a rendszer megvédett benneteket, hogy elmenjen, amit első indulatomban írtam .....
Fel vagyok háborodva.
Kikérem magamnak, hogy ezeknek az embereknek választójoguk lehet Magyarországon. ez rám nézve sértés, pedig én úgy érzem, hogy bőven lenne mit csiszoljak a saját tudásomon!!
ezek olyan alapvető dolgok, amiket ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN KELLENE TUDNI!!!
Dehát ................ ez hihetetlen ... egyszerűen nem találok szavakat. A tanárjaikat egyszerűen börtönbe kellene zárni, hogy legyen alkalmuk csiszolni a tudásukat .... ez egyszerűen hihetetlen!!!!!!

* * *

2010-05-31, 23:30:55   ági

Húú, ez nagyon fájt. És nagyon elkeserítő volt. Bár valószínű, hogy ha egykor a Trefort-kertben TTK-sként (merthogy az voltam) megállítottak volna ugyanezen kérdésekkel, hát én is habogtam volna. A mostani 42 évemmel sem biztos, hogy az utcán erre a villámkérdésre jobban tudnám a választ. Megnézvén a folytatást is, ott még inkább fogtam a fejem: a nemrégiben érettségizett diákok a II. vh. idejét nem tudták.
Talán mert nem tesztkérdésként kapták meg, ahol választani lehet egy ismerősnek vélhető választ?
Valóban meg kéne őket tanítanunk gondolkodni, vagy legalább talpraesetten reagálni az ilyen és ehhez hasonló szitukra...

Valóban meg kell becsülni a tapasztalt szakit, és a "tanult" frissdiplomással végigjáratni a ranglétrát.

* * *

2010-05-31, 22:30:17   Sandberg

Kedves Hétfői Zsengék,
Igen, én is megkaptam ezt a videót "Nesztek" címmel, ami hellyel, közzel találó volt. Jó, hogy megemlítetted a józan paraszti észt. Ha kicsit jobban belegondolunk, egy olyan kérdést tettek fel, amihez nem feltétlen szükséges, hogy fizikus, vagy matematikus végzetségünk legyen. Elég hozzá a józan paraszti ész is, ki lehet következtetni. A videó inkább arra mutat rá, hogy az elmélyült bölcs gondolkodás az, aminek híján vannak a megkérdezettek. Lehet, h a körülmények nem a legalkalmasabbak voltak ahhoz, hogy valaki egy ilyen jelentéktelennek számító kérdést jobban átgondoljon, mint ahogy azt a megkérdezettek tették.
A tény az tény: a mai egyetemisták nagy hányadára jellemző „divat egyetemista” kifejezés. Mit is értek ez alatt? Lehet, hogy nem is ez a helyes kifejezés, sőt ebben teljesen biztos vagyok.
Manapság a fő cél egy felső iskolai végzettség megszerzése, a jövőbeli elhelyezkedés érdekében, illetve egy bizonyos társadalmi rétegbe történő beilleszkedés e feltételének történő eleget tevés, nem egy un. felsőbbrendű cél elérése. Mire is gondolok? Azokra a manapság már ódivatúnak számító célok, mint mikor valaki orvos akar lenni, hogy embereket gyógyítson. Kutató, fejlesztő mérnök, aki az életet hivatott jobbá tenni, vagy éppen egy olyan gazdasági szakember, akinek egy ország gazdasági gondjaival kell megbírkoznia. Ezek és az ilyen hivatások elsajátításához elengedhetetlenek a főiskolai tanulmányok és persze az életben szerzett tapasztalatok.
Sajnos a videón szereplő fiatalok többsége talán (és hadd hangsúlyozzam, hogy talán, mert ugye mindig vannak tiszteletnek örvendő kivételek) az iskolából kikerülve többé nem is fogja hasznát venni az ott tanultaknak, nem is akarja. Valamelyik multinacionális mamutvállalat apró fogaskereke lesz és az elvégzett tanulmányai arra fognak csak alapot adni, hogy ne a ranglétra aljáról kezdje meg a mai világunkban oly nagy becsben tartott karrierjét, hanem egyenesen egy Manageri beosztásból irányítsa a nálánál legtöbbször többet tapasztalt, ámde alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkező kisebb fogaskerekeket.:) Pont ezek azok a munkák, amihez a munkában szerzett tapasztalatra és az abban eltöltött évekre van szükség, nem pedig arra, hogy tudjunk ’deriválni, vagy integrálni’.
Persze ezért nem a megkérdezettek és az iskolába járók a hibásak. Baj van, baj lett a jelen oktatási rendszerrel, ez tisztán látszik.
Tisztelettel,
Sandberg

* * *

2010-05-31, 21:50:08   Kreutz Zsolt

:)

* * *

2010-05-31, 21:14:15   Kasza Tamás

Aha, az van, hogy a tárgyaló asztalnál ülök egyedül, ha hozzám kell munkatárs, vagy az ügyvezetővel, ha neki, és én segítek, és akkor a jelentkező széke a fal mellett van. Bejön, és mondjuk neki, hogy nyugodtan húzza ide a széket az asztalhoz, 70% azt mondja, hogy így is jó neki. Következtetés: nem értékesítő, nem tudja használni az asztalt, mint eszköz.

* * *

2010-05-31, 21:06:40   Kreutz Zsolt

Hjjjja...
Ez a szék arrébbrakás nagyon tetszik... :)

* * *

2010-05-31, 21:01:12   Kasza Tamás

Ja, beletapintottál. Mivel én bölcsész vagyok, ezért jogom van szidni minket. Fél év alatt láttam, hogy nagy sz**r az egész, és abba is hagytam. Pedig 4,6 volt a félévi átlagom. Ja, minden bölcsész lebeg, magából indul ki, a rosszabbja a fű miatt. A nem rosszabbja az alkohol miatt. A maradék, meg a love miatt. Én úgy felvételiztetek, hogy az embert megkérem, hogy rakjon arrébb egy széket, a bölcsészek visszakérdeznek, vagy csak beszélnek róla.
De nem az ő hibájuk, hanem az oktatási rendszeré, ami kiírtja a kreativitást.

* * *


WILLTORD MAGYARORSZÁG Kft.     e-mail: willtord@willtord.hu