BEMUTATKOZUNK
HÉTFŐI ZSENGÉK
FELIRATKOZÁS
PARTNEREK
Érdemes elolvasni!
 
 
 


<< vissza az archivumba

Dátum: 2009-11-16

Önzés, vagy önvédelem?

Pár napja volt egy beszélgetésem skype-on. Érdekelne a véleményed! A csúnya szavakat kicsillagoztam, és néhány dolgot átfogalmaztam, ami talán nem volt egyértelmű, de nagyrészt "vágatlanul" olvashatod. Sok helyen érdekesen írjuk a szavakat... ezek nem helyesírási hibák... csak szoktuk így írni... :D


Márk barátom amerikában él, hozzászólásával már többször találkoztatok. Nagy hazafi, és egyik este egy műsort javasolt nekem. Itt indult a beszélgetés...

Zsolt:  Naassetudommiaz... de biztos valami politika...
Márk: kiléphetnél a kis csigaházadbú
Márk: frissítsed fel magad... :)
Zsolt: méregtelenítek... nincs tv, nincs híradó, nincs politika...
Zsolt: csak pozitív
Zsolt: mantra
Zsolt: most George Benson
Zsolt: füstölő
Márk: figyu... jajj... akkor inkább méregtelenícccs
Márk: ...és Márk se... :)
Zsolt: :)
Márk: újhold jön, azírt teszed ezztet?
Márk: múltkor is ígyen tselekedtél...
Zsolt: nem
Zsolt: igyekszem ezt sokáig...
Zsolt: már a háttértévézést is likvidáltam...
Márk: de ha tudni akarod, maga a méregtelenítés most a leghatékonyabb... kb. 7 nap és újhold... amúgy max. támogatom, de ezt a közéletmentességet nem igazán fogom... nálam ebben nincs szünet... mert levegőt is veszek... méregtelenítés ide, vagy oda
Zsolt: amíg nem leszek politikus, nem fogom rongálni magam a sok *****gal, ha elítélsz, ha nem én a magam és környezetem boldogságát akarom elősegíteni és abban ez nem támogat...
Zsolt: önző **** vagyok!
Márk: pedig szerintem elzárod Magad... mármint olyan dolgoktól, amit Neked kötelességed tudnod, és érezned, ha "csak" egy szűkebb körért is érzel most felelősséget...
Zsolt: NEM kötelességem
Zsolt: 2 évig benne voltam keményen, viták, tüntetések, stb
Zsolt: csak rosszabb volt minden
Zsolt: de ez egy jó zsengetéma lenne
Zsolt: csak kicopyzom innen és meg is van... :P
Márk: DE!
Márk: kötelességed!
Zsolt: bullshit!
Márk: mert amikor kategórikusan vágsz, blokkolsz, akkor nem tudod, hogy nem tudod, mi kerül kívül a világodon - látszólag önvédelemből - de végülis ellened játszva
Zsolt: én egyszerű fickó vagyok
Zsolt: tudok változtatni?
Zsolt: nem
Zsolt: jobb lesz, ha tájékozott vagyok?
Zsolt: nem
Zsolt: akkor meg minek?
Márk: de!
Márk: bocs, de szerintem nem vagy eléggé frisss...
Zsolt: ha ez jelenti a frissességet, akkor nem is akarok...

...itt félbemaradt a beszélgetés, aztán ma reggel megkérdeztem Márkot, hogy leírhatom-e a beszélgetést. Engedélyt adott és ennyit még hozzátett:

Márk: nekem piszkálja a csőröm, hogy szerintem nem akarsz dolgokat látni etéren...
Márk: én Bogár szemléletét osztom, hogy ma a magyarság körében kommunikációs polgárháború zajlik... ennek érzem következményét Nálad is
Márk: ...de én ezt megfutamodásnak érzem, márpedig a tisztánlátás lenne a lényeg

És Te mit gondolsz erről? Önzés, vagy önvédelem? Megfutamodás, vagy józan ész? Tisztánlátás, vagy Tisztán látás?

Csodás hetet Neked!


Üdv:

Kreutz Zsolt


 

E-mail cím:
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód, kérjük, pontosan írd be: 65Gff3D

Korábbi hozzászólások:

2009-11-17, 23:48:17   Kreutz Zsolt

jajjjjj! Annyira élvezem... még-még-még-még-még, ennyi nem elég... :D
És vajon az lehetséges, hogy mindenkinek igaza van? kzs

* * *

2009-11-17, 20:54:41   Michel Márk

Hali :-)

Amit Cecília írt az az a rész, amin töröm a fejem itt a napokban... szóval valami ösztönös érzékünk van, hogy észrevegyük a hazugságot. Úgy értem, hogy ez megvan bennünk, de nem biztos, hogy kellően éber. De szerintem ez a képesség élesíthető, és bizony szerintem nagyon hasznos is ezt tenni.

Fontos továbbá különbséget tenni abban, hogy kinek miben miért lehet igazsága. Lehet, hogy a megszólaló szavait azonnal nem hisszük el, például amikor olyat mond, amit ő maga sem hisz el.
Vagyis a kérdés: az elhangzó állítások milyen módon, kinek a szemszögéből és miért tűnhet fel igazságnak... vagy egyszerűbben : kinek az érdeke így, vagy úgy látni? És szolgálja-e ez az én érdekemet, és szolgálja-e az egész érdekét?

* * *

2009-11-17, 16:47:00   Cecília

Lehet hogy nagyon ostobán hangzik a kérdésem de felteszem.
Ha politizálni akartok mely csatornát használjátok info szerzéshez? Én egyetlen megbízható csatornát sem ismerek.Lehet az tévé rádió stb. mind úgy közvetítik az adatokat ahogyan számukra előnyös. Mi alapján döntitek el igaz vagy hamis? Ha a parlamentben ülnék sem tudnék eligazodni a sok hazugság között.Politika? szerintem csak szócsavarás. Hamar rájöttem, hogy ha reggelente bekapcsolom a tévét iszonyú dühös leszek és talán nincs is más célja a reggeli műsoroknak mint az emberek kedvét szegni.Így aztán tévé nélkül dolgozom a döcögő vállalkozásom lendületbe hozásán, hogy az elsők közt lehessek ha újra beindul a verkli.Lehet hogy rosszul látom de nekem így jó.

* * *

2009-11-17, 11:46:27   Judy

Sziasztok!
Én tévéfüggő vagyok. Ez így leírva elég durván hangzik, de nálam a háttérben mindig szól valami. (most pl. a rádió)
DE!!!! Megtanultam, hogy bármennyire is kegyetlenül hangzik, nem figyelek oda a "hányan haltak meg" kezdetű hírekre, a politikai vitákból, mint értelmes lény, megpróbálom a lényeget kiszűrni, és csak a lényeget megjegyezni.
Teszem mindezt azért, mert ezek az emberek valamilyen szinten befolyással vannak a sorsunkra. (pl. vasutassztrájk, adóemelés...)
Ennek ellenére úgy gondolom, a benső világommal nincs semmi baj! :-D
Néha persze én is negatívan, borúsan látom a helyzetemet, de azon dolgozom, hogy ezt megváltoztassam. Mind a helyzetet, mind a látásmódomat.
Szerintem csak szelektálni kell tudni.

Ui: az egyetemen kommunkációt tanultam, nincsenek illúzióim a hírek közvetítésével kapcsolatban.

* * *

2009-11-17, 10:25:28   Michel Márk

Jó... tételezzük fel, hogy "mindenki" érzelmi alapon dönt... de min alapszik ez az érzelmi döntés? Tényeken? Kóstoláson? Az alma és a körte ízén? Vagy a kofák lármázásán, és azon, hogy valaki hallotta, hogy valaki szerint olyan is van, akinek ízlik, de ez a másik ! Az bizony undorító ! Bogárhoz kanyarodnék vissza... a valóság leváltásának vagyunk tanúi :-S

* * *

2009-11-17, 09:59:39   Örökös Bea

Márk megszólított :)
"Hanem inkább arról, hogy ki gondolja, hogy elegendő befelé figyelnie, és a többi majd alakul... illetve ki érzi úgy, hogy a belső béke megteremtésén túl lehet tennünk még talán többet is, mint csak "mosolyogni"."
Én ÍGY ÉRZEM!

Nos teljesen igazad van, tényleg nem elég mosolyogni, de viszont minden ezzel kezdődik. Amikor odaállsz a tükör elé depressziósan, sajnálva magad (mint a legtöbb magyar) és megtanulod szeretni magadat, akkor már tudsz mosolyogni magadra. Ha pedig szereted magad, és mosolyogsz magadra, akkor elkezded szeretni az Embereket is. Aztán amikor elkezded szeretni őket, akkor mosolyogsz rájuk. A Belső Csend gyakorlása közben szépen eljutsz oda, hogy nem teszel különbséget Ember és Ember között. Legyen az piros vagy narancs, vagy kék, vagy zöld. Itt a színek a politikai nézetekre is vonatkoznak.
Amikor kezded megélni azt hogy minden ember saját maga választja az életét, pontosan azért hogy Istenként megtapasztaljuk azt, amit éppen választottunk. De erről már volt szó pár héttel ezelőtt.
Én azért tartom jónak és követendőnek Zsolt életét és gondolatait, mert nagyon közel áll hozzám, sőt....
Aztán amikor a sok-sok Belső Csend tapasztalása után, elindul a segíteni vágyás, akkor az Ember feláll és elindul és segít.
Én és Társaim így segítünk :)
http://www.mosolyogjmagyarorszag.hu/mosoly_nap

Nosztradamus pedig megjósolta, hogy jön a sárga veszedelem!
nézzétek meg a mi színünket :DDDDD

* * *

2009-11-17, 03:59:00   Kreutz Zsolt

Nagyon jó gondolat... Ha nem haragítok sokakat magamra elmondom, mit gondolok... De ha igen, akkor is... :D

Az egyik ember voksol a Fordra. A másik meg az Opelra. Amelyiknek jó tapasztalata van az egyikről, az egy szűrőn át látja annak tulajdonságait, és mindent meghall, meglát, ami megerősíti ezt a véleményét. És fordítva.
Nem lehet összezavarni a tényekkel! Persze van egy nagyon kis réteg, aki minden hiteles forrást elővesz, hogy objektíven döntsön, már amennyiben ez egyáltalán lehetséges. És hogy melyik a jobb? Miért? Melyik a jobb? Alma? Körte? Ne kergessünk hiú ábrándokat.

Végül mindenki érzelemből dönt!

Uff! Én szóltam.

kzs

* * *

2009-11-17, 02:58:37   Michel Márk

:-)

Egy aprócska észrevételem lenne, amivel nem szeretném a fősodorból eltéríteni az irányt, de ez itt nagggyon érdekes szerintem... :-D

Hölgyismerőseim gyakran fogalmaznak úgy, hogy: "mindenről tudok, és értesülök... a kollégáktól, barátoktól,barátnőktől"...stb.

Géza gondolatát továbbszőve vajon mekkora felelősséggel megy el az a szavazópolgár szavazni, aki nem érdeklődik, nem tájékozódik ? sőt! ... én akiket hölgyeket ismerek, pl. többnyire azt vallják, hogy őket nem érdekli a politika - és ezt hajlamos is vagyok elhinni nekik ;-) - ám szintén statisztika bizonyítja, hogy a szebbik nem képviselői nagyobb arányban mennek el szavazni, mint a férfiak. ( ! ) Hmmm... szóval mi is következik ebből???

Többségében nem érdekli őket, bár nagyobb arányban mennek el voksolni, ...és sokan az alapján hoznak ítéletet, amit másoktól hallottak.

Most biztos sokat azt gondolják, hogy ezért én nőknek nem adnék szavazójogot...

Nem terveztem ugyan keddi zsengéket nyitni, de érdekelne mit gondoltok erről :-D

* * *

2009-11-16, 21:56:25   Éva

Szerintem a világból való kivonulás, az attól való elfordulás lehet, hogy hoz belső békét, de mit ér, ha aztán nem merünk vele kilépni a világba, a mocsokba, a szennybe. Könnyű a remetebarlangban békében élni, az igazi optimista, megvilágosodott ember meg tudja ezt élni abban a világban, amibe született:)
(Mert nem véletlenül születtünk ebbe a korba, ebbe az országba, stb.)
Én sem nézek TV-t, nem olvasok újságot, de tájékozódom: kollégákon keresztül:))))
Legalább egy kicsit legyek képben, hogy mi folyik hazánkban és a világban, pont azért, amit Márk és Paál Géza vall.
(Ráadásul nem tudhatom, hogy így mikor zárok ki egy gyöngyszemet, ami a szennyben hever)
Azt hiszem, hogy a saját belső béke megteremtése addig önzőség, amíg megtartom magamnak, és nem osztom meg másokkal. Megtartani, és átadni. Sugározni arra is, aki végtelenül negatív gondolkodású. Mert nem kategorizálhatok, hogy ki érdemli meg, és ki nem. Átadni a világnak, mindenkinek, aki szembejön velem. Adni magamat. Nem elfordulni a világtól, nem elvetni a világot, nem ítélkezni kell a világ felett, nem elítélni, hanem megítélni, és ez nagy különbség. Megítélni pedig csak akkor tudok valamit helyesen, ha képben vagyok.
Az elfordulás= tagadás.
A benne élés= elfogadás.
Saját világa így is mindenkinek van – „az én világom nem a te világod” – holott itt élünk egymás mellett, a földön, egy anyagi világban. Mégis létezik egy „mi világunk”, ami a sok kicsi világból áll össze. Ha elfordulok tőle, akkor kivonok onnan valamit (magamat). Ha benne élek, akkor adok hozzá valamit magamból. Úgy gondolom, hogy az utóbbi építőbb jellegű. És építeni vagyunk itt:)

Ez megint hosszú lett, úgy látszik sok szóra van szükségem az (ön)kifejezéshez:)

* * *

2009-11-16, 20:09:18   Erika

Mostanában volt szerencsém 2 hónapot tv,rádió,net nélkül tölteni..
Miről is maradtam le?Hogy hányan haltak meg az utakon,kit öltek meg,melyik bankot rabolták ki,ki ugrott kinek a torkának,miért sz.r az Mszp és miért a Fidesz...

A hírek egyre sokkolóbbak,s éppen ezért egyre több negativizmust sugároznak..
Ja,és lehet,h ezen páran felhördülnek,de nem járok szavazni..Nincs kire..Egyik se jobb a másiknál..Szerintem...

* * *

2009-11-16, 16:41:13   Paál Géza

Szerintem mindenkinek joga van úgy élni az életét, ahogy akarja, amíg ezzel nem csorbítja mások ugyanezen jogát.
DE!
Annyiban viszont igazat adok Márknak, hogy ha nem tartod frissen az információidat, akkor nem korrekt, ha viszont szavazni elmész, akkor ugyanis nem felelősen szavazol, hanem kvázi pénzfeldobással.
(Ugye emlékszel arra a beszélgetésünkre a Jobbikról??????)
Ezen vita szempontjából mindegy hogy jobbos, centrista vagy balos szimpatizáns vagy, az sem releváns, hogy a Jobbikkal, az MSZMP-vel, LegyenMásAPolitikával, vagy bárki mással szimpatizálsz .... a lényeg az, hogy ha szavazol, akkor legyen mögötte naprakész ismeret. Akkor korrekt. (Persze anélkül is van jogod hozzá .... csak ..... de asszem érted így is.)

* * *

2009-11-16, 15:43:02   PS

Hááát?!
Én ide írom nektek, egy angol gyermekmese magyar változatát, némileg tömörítve. (Aki ismeri, annak csak felidézni.) A történet lényege, hogy mindig újabb futár jön 1-1 újabb hírrel és szól:

A szög miatt a patkó elveszett!
...
A patkó miatt a ló elveszett!
...
A ló miatt a lovas elveszett!
...
A lovas miatt a csata elveszett!
...
A csata miatt az ország elveszett!
...
Máskor jól figyelj! S verd be jól a patkószöget!

Hát csak lazán, kedves patkóló kovácsok! Csak egy vacak patkószög sorsa az, ami rajtatok múlik!

* * *

2009-11-16, 14:14:03   Michel Márk

Kedveseim :-)

Először is: Hajrá Zsolt ! Ne hagyd magad ! :-D

Én személy szerint 9 éve nem nézek tv-t... nincs kábelem se, a híreket a net-ről magam vadászom össze... amik tartalmát ütköztetem azzal a megéléssel, ami körülvesz. Veronikához hasonlóan én a srácaimmal az értékeket hordozó DVD-ket nézem, ezért ebből gazdag gyűjteményünk van.

Fontos különbségtételnek érzem, hogy miről is folyt az eredeti társalgás. Nem arról, hogy ki nézi, vagy nem nézi a TV moslékát, és az álhíreket, propagandát, és manipulációt.

Hanem inkább arról, hogy ki gondolja, hogy elegendő befelé figyelnie, és a többi majd alakul... illetve ki érzi úgy, hogy a belső béke megteremtésén túl lehet tennünk még talán többet is, mint csak "mosolyogni".

( ...vagy ahogy errefelé ugratják egymást a magyarok: "aztán majd Te is nézel hülyén kifelé a fejedből, mint a többi hülye amerikai... :-D )

* * *

2009-11-16, 13:59:18   Zsuzsa

Én 66 éves vagyok, és talán ezért, mert sokat éltem az "átkosban", nem értek azzal egyet, hogy nem kell foglalkozni a politikával. Ez irányítja a mi, a gyerekeink,és az unokáink életét. Nem lehet madárkalitkában élni, a madár is szeret szabadon lenni.Én minden alkalommal elmegyek szavazatszámlálónak, és kötelezővé tenném a szavazást.

* * *

2009-11-16, 13:23:25   Veronika

Sziasztok!

Én is nagyon örülök a témának. Beához hasonlóan én sem nézek tévét már több mint egy éve. És nem bánom! Úgy érzem, nem maradtam le semmiről. Hogy melyik politikus, melyik celeb mikor mit csinál... nem is érdekel!!!
Lassan a környezetünk is elfogadja, hogy velünk nem lehet a különböző, egyre "minőségibb" szórakoztató műsorokról csevegni...
Sokkal többet ér, ha leülünk a párommal egy jót beszélgetni, megnézünk valami olyan DVD-t, aminek még talán valami mondanivalója is van, vagy ha csak olvasunk...

A "fontos" hírek persze így is elérnek bennünket. Kollégák, család, barátok tájékoztatnak a legaktuálisabbakról.
Viszont azt nem bánom, hogy például a H1N1-es "cirkuszban" nem veszünk részt. Könnyen lehet, hogy már rég bevonzottuk volna a vírust, ha egyfolytában ezzel lennénk elfoglalva.

Szóval Zsolt! Szerintem ne hagyd magad! Ha úgy érzed, nincs szükséged arra a sok "mocsokra", ami ömlik a különböző dobozokból, ne nézd, ne hallgasd, ne olvasd!

Mi ettől függetlenül szeretjük a Zsengéidet!

* * *

2009-11-16, 13:02:30   Örökös Bea

Sziasztok Fiúk :)
Hú de örülök ennek a beszélgetésnek, mert körünkben is folynak hasonlók.
Speciel 2 éve nem nézek tv-t, híreket sem hallgatok, hogy miért? Mert rájöttem valamire! Hogy a körülöttem lévő világot saját magam teremtem.
Én is sokat meditálok, éppen most végeztem el a Transzcendentális Meditáció tanfolyamot, ezzel naponta kétszer 20 perc CSEND van. Persze azért vannak gondolatok is, de ezek a saját belső problémák feloldása, és elsimítása.
Meg tudom fogalmazni hogy mit érzek a fentiekkel kapcsolatban, de egy Ember már megfogalmazta helyettem, ezért már én nem is fáradok :D

"Egy ország változása egy személlyel kezdődik.
Minden ország tükröződése a lakosság belső békéjének vagy zavarának, így ha egy ember megváltozik, az hatással van a lakosság többi részére is.
Minden személynek hatalmában áll nagy változásokat hozni az országnak, a benne lakozó végtelen békén és szereteten keresztül.
Azonban nem hozhatsz békét és jólétet az országodnak ha előbb nem teremted meg azt a saját életedben. Érted?
Nem adhatsz olyat, ami nem a tied.
Minden ember feladata, hogy tökéletes harmóniát hozzon a saját
életébe és így a legnagyszerűbb
emberi ajándékot adja a hazájának és a világnak."

és van egy nagy kedvencem:
“A magasan fejlett kormányzati rendszer semmiféle kormányzatot nem jelent önmagunk kormányzásán kivül.”

és a pont az i-re :)
MOSOLYOGJ MAGYARORSZÁG :)

* * *


WILLTORD MAGYARORSZÁG Kft.     e-mail: willtord@willtord.hu