BEMUTATKOZUNK
HÉTFŐI ZSENGÉK
FELIRATKOZÁS
PARTNEREK
Érdemes elolvasni!
 
 
 


<< vissza az archivumba

Dátum: 2009-09-28

Bogrács melletti beszélgetés... két elcsípett mondat...  

... illetve több mondat is elhangzott a témában, de ha ezt a kettőt leírom, biztosan rekonstruálni tudod a lényeget.


Így hangzott:

"Az a baj ebben az országban, hogy van aki, havi 55.000 forintból tengeti az életét és van, aki 8.000.000 forintot keres. Én biztosan kötelezném, hogy a fizetése felét költse jótékony célra."

Mit gondolsz erről?

A sokat keresők megérdemlik a pénzüket? Vagy jó búsásan meg kellene sarcolni őket?
A gazdagok kegyetlenek? Gonoszok? Irigyek? Vagy azért vannak rendesek is köztük? Megérdemlik egyáltalán a pénzüket?
A pénz rossz dolog? Vagy jó?

Nos... Ezek talán megfelelően provokatív kérdések. Egy biztos. Gazdagok és szegények mindig voltak, vannak, lesznek. Kérdés az, Te hogyan viszonyulsz ehhez? Ha eleve negatív dolognak tartod a gazdagságot, akkor valószínűleg nem fogsz sokat tenni azért, hogy gazdag legyél. Mégha szeretnél is jobb autót, jobb lakást, tudatalattidban rejlő dogmáid meg fognak akadályozni abban, hogy elérd. Hiszen etikus lényként nem akarhatod azt, ami etikátlan.

Épp most készül egy CD, ami ezeket a kérdéseket is feszegeti. Aki ezekről beszél, igen gazdag ember. Ugyanezeket a gondolatokat adta át ő is. Egészen addig, ameddig ő nem tudta a fejében helyrerakni, hogy etikailag mit tart helyesnek, ő sem érhette el a gazdagságot. 

Érdekes, hogy vannak közösségek, ahol eleve együttes erővel pénzellenesek. Keresztény körökben, vagy másféle spirituális közösségekben láthatóan szegényebb emberek gyűlnek össze, szegényesebb külsővel, már-már tüntetve a drágább holmik ellen... Természetesen ez csupán általánosítás, mégis a többségre igaz. Egy ilyen körben, ha megdícsértem valakit, hogy csinos a ruhája, szinte reflexből rávágta: túrtam. (turkálóban vette. kzs) Pont a CD kapcsán ís kaptam levelet, amiben arra utaltak, hogy a spiritualitás és a drága auto másfajta gondolkodást takar és e kettő nem fér össze. Te mit gondolsz erről?

Csapongok tovább...

A Biblia így fogalmaz:

„Mert mindenkinek, akinek van, adatik és bővelkedni fog; attól pedig, akinek nincs, még az is elvétetik, amije van.”

Hiszem, hogy mindannyian küldetéssel jövünk e bolygóra. Ha a Veled született tehetséget kamatoztatod, és mind fejben, mind fizikailag engeded, hogy termeljen Neked, akkor áramolni fog Hozzád a pénz. Ha visszafogod magad, mind fejben, mind tettekben, akkor a pénz el fog kerülni és így valósul meg az előbb idézett bibliai ige, és a szegény még szegényebb, a gazdag még gazdagabb lesz.

Nos. Mi legyen az 55.000Ft-ból tengődő emberrel és a 8.000.000Ft-ot keresővel? Te hogyan ítélnél?

Legyen csodás a heted!

Üdv:

Kreutz Zsolt

 

E-mail cím:
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód, kérjük, pontosan írd be: 65Gff3D

Korábbi hozzászólások:

2009-10-02, 10:57:25   Balage

Maria!


Nyák-gyártás ügyben szükségem lehet rád. Lécci küld el az elérhetőségeidet erre a címre:


balage70@upcmail.hu

* * *

2009-10-02, 00:19:58   Zsolt

Sziasztok!
Bocs. Kicsit kívülállóként figyeltem az eszmecserét, de nagyon élveztem! :D
Balage! Csodás a történet!!!
Maria! Szívemből szóltál!
Érdekes, hogy rengeteg szemszögből világítottátok meg a kérdést, és mégis egyetértek mindegyikkel. Igenis legyen nagy pénze annak, aki megérdemli, de az is igaz, hogy sokkal jobb, ha az emberi értékek rendben vannak és jól tud aludni a pénz gazdája...
Csúcs a csapat!! És köszönöm, hogy vagytok!!!
Asszem, én már úgy élem le az életem, hogy ez a zsenge megmarad hétfői elfoglaltságnak, mert rettenetesen hiányozna, hiányoznátok!
Szép hétvégét!
Üdv: zsolt

* * *

2009-10-01, 16:22:59   Pásztor Csabáné (Kriszti)

Sziasztok!

Szerintem önmagában a pénz se nem jó, se nem rossz. Mi magunk tesszük ilyenné vagy olyanná az "ítéletünk" által. Egy hete a célokról beszélgettünk... nos ha a céljaim között szerepelnek olyanok, melyekhez szükséges a pénz, akkor számomra az adott cél eléréséhez bizony jó eszköz a pénz.
Sajnos manapság túl sok rossz példát látunk, de én akkor is azt tartom, hogy aki pl. nagy felelősséget vállal, vagy kivételesen sokat tanul stb. az igenis kapja meg a pénzét érte. Persze nagyon messze vagyunk attól, hogy a fizetések "igazságosak" legyenek. Mégis miért mindig a nagy összegeken háborodunk fel és miért nem a kicsiken? Még sose láttam riportot a tévében egy cégvezetővel azért, hogy hogyan képzeli azt, hogy éhbérért dolgoztatja az alkalmazottait. Természetesen az én idegeimet is borzolja, amikor valaki mindenféle eredmény felmutatása nélkül hatalmas összegeket kaszál, főleg, ha a mi zsebünkből veszi ki (a közszféra alkalmazottaira gondolok), de ebben az esetben sem értem, hogy miért a magas fizetésű illetőt veszik elő és miért nem azt, aki biztosítja számára az adott keresetet. Próbáltam elképzelni az állásinterjún a fizetési alkut:
- X forintot tudunk fizetni a munkáért havonta.
- Mennyit? Na ne vicceljenek velem! Ez túl sok pénz! Bőven elég lesz a fele is.
- A fele? Nem, azt már nem! Ennyi és kész!
- Hát akkor talán állapodjunk meg a háromnegyedében!
- Szó sem lehet róla! Vagy a teljes összeget elfogadja, vagy keresünk mást a pozicióra!
- Na jó! Hát ha nagyon muszáj...





* * *

2009-09-30, 08:52:27   Vajda László

Kedvesek!

Az én életemben a szenvedély van a középpontban (meg még néhány dolog). Hiszem és tapasztaltam, hogy az élet szenvedélyes éltetése a lényeg.
Azt hiszem, a pénz az ebből lesz. Bár ez összetett dolog, és mindenkinek mást jelent.
Mostanában hallottam: nézd meg a leggazdagabb 100 ember fényképét, mit látsz az arcukon... És ez elgondolkodtató.
És persze mindenkinek máshol van a pénzügyi komfortzónája (ami egyébként igenis hangolható!). Meg a boldogsági, meg a szenvedélyi, meg a tudási, meg a kapcsolati, meg a szereteti stb.
Talán a jóféle egyensúly ezek között adhat egy életélményt :-)

Előre pajtások, cél az egyensúly, üdv:
Laci

* * *

2009-09-30, 04:14:44   Michel Márk

Szia Zsolt, Mihály, és Mindannyian !

Üdvözöllek "Bogaras" Testvérem ;-)

Ami a Jókai Anna cikk elvesztését illeti arra a mondásra emlékeztetnélek:

"Könyvet soha ne adj kölcsön ! Az én könyvtáram is kölcsönkönyvekből áll !!!" :-D

Maxxximálisan egyetértek, a lelki béke alapja mindennek, hiszen Balage kis története a gazdag ember kisfiáról is pont ezt példázza. Ez szerintem is kiindulópont kell legyen, ahogy nekem egyben személyes célom is, hogy megteremtsem hozzá azt a fizikai környezetet ami hozzá dukál.

* * *

2009-09-29, 18:17:06   Mihály

Kedves Zsolt és Többiek!

Én úgy tudom, hogy a vitaindítóban idézett bibliai rész nem a pénzről szól, hanem a teljesítményről, a képességek felhasználásáról. Pontosabban: aki teljesít, aki él a többiek javára képességeivel, az kap további, még nagyobb feladatot, aki nem, attól még azt a feladatot is elveszik, ami addig rá tartozott. A gazdagság-szegénység kérdésben Jókai Annának volt évekkel ezelőtt a Nők Lapjában egy zseniális gondolat-sorozata (kivágtam, hogy meglegyen, de kölcsönadtam és nem kaptam sajnos vissza), így csak a lényegére emlékszem: ne törekedjünk dőzsölésre, tobzódásra, mindenből az elegendő felhasználására törekedjünk, akkor nem veszünk el feleslegesen a közösből és önmagunkkal, embertársainkkal is lelki békességben élhetünk. Az igazi lelki békességnél pedig aligha van nagyobb kincs. Még csak annyit: akit érdekel a modern állam igazi szerepe, a modern világ működésének háttere, ajánlom szíves figyelmébe Bogár László egyetemi tanár írásait. Köszönöm a gondolataitokat!
Mihály

* * *

2009-09-29, 01:59:43   Michel Márk

Balage története engem is meghatott, bár nem ismertem magamra az apukában - mert magam is úgy vélekedek, mint a kisfiú.

( ...de innen jött az átvezetés...)

Mert eltűnődtem valamin: Ellentmondást érzek feszülni nagyszabású céljaim, terveim, egy boldog békés falu a végtelen határral, négy kutyával ... és aközött, ahogyan a megvalósításukhoz szükséges kezdőtőke megteremtéséhez hozzáállok.

Vallom, hogy mindannyian egy saját magunk által kialakított keretben, dobozban mozgunk, és majdnem CSAK RAJTUNK MÚLIK, hogy miképpen toljuk ki ennek a keretnek a határait. Erről számtalan személyes élményem van !

Amikor hetekkel ezelőtt Zsolt beszélt nekem András barátunkkal készítendő CD-ről, az első gondolatom ez volt: "rendelek 3-at, egyet magamnak, 1-et a helyi magyar klubnak, egyet meg valamelyik itteni magyar barátomnak, aki jó hasznát veheti"

Ez volt az első, ami lefutott bennem, mert Zsoltot és Andrást ezer éve ismerem, és szeretem, ezért a szívemre hallgattam, nem volt benne semmi racionális...

...és aztán elkezdtem agyalni...
( JAJJ ! :-S )

Mert ekkor már a racionális énem, egóm, és minden egyéb szólt be... mert 7 éves korom óta adok-veszek, mert tiniként több pénzt csináltam, mint szüleim, mert 20 évesen milliók peregtek a kezem alatt... de volt egy téveszmém... vagyis kialakult egy téveszmém. ( ó, biztos több is :-D )

Azt fixáltam magamban, hogy nem megyek bele mindenbe, és hogy én tudom, mi az etikus, és csak etikusan vagyok hajlandó pénzt csinálni.

De mi van, ha tévedek? Mi van, ha nem tudok mindent???

Kiszámoltam, hogy ha a CD-n csak 1% azaz egyetlen százalék új infó van, amit beépíthetek - ami azért abszurdnak tűnik - és az egyetlen vagyis 1%-ot lendít a bevételeimen, és profitomon, akkor már megéri anyagilag is.

Megérné úgy is, de én a szívemre, és az első benyomásomra hallgatok, mert Mindkettejüket tisztelem és Szeretem, és már nem félek havi 8 milliót keresni... mert megvan a helye !!!

Elnézéseteket kérem, hogy kicsit talán eltértem a főáramtól - de szerintem ez keveseket lepett meg ;-)

* * *

2009-09-28, 12:46:35   Gabi

Sziasztok!

Szerintem nem lenne haszontalan tisztázni valamit. A média keltette hisztériában elsikkad az az információ, hogy a 8 milliós fizetés a csúcs. Nem tömérdek közszolga kapja ezt az összeget, hanem csak egy: a metróberuházás vezetője. Az utána következő embernek több millióval kevesebb a fizetése, mégis kizárólag ezt az egy számot harsogja mindenki. Egyébként a beruházás vezetője vállalta a nyilvánosságot, és azt mondta, hogy ha bárki azt gondolja, hogy ez a feladat kevesebbet is megér, és VAN olyan szakember, aki el tudja és akarja is végezni, akkor szívesen lemond. Csakhogy pillanatnyilag nincs ilyen jelentkező. Egy igen jeles fejvadász cég szakembere elmondta, hogy ha külföldről akarnának erre, illetve az ehhez hasonló projektekre vezetőt hozni, az egy fillérrel sem kerülne kevesebbe, mert ezeknek a szakembereknek ennyit ér a tudása, és természetesen a felelősség, amit viselnek. Ezt csak azért írtam le, mert roppantul zavar az, hogy a legmagasabb, de egy embert érintő fizetés alapján megy a polémia. Nyilván az alatta lévő sokmilliós fizetések is szúrják az emberek szemét, de azt azért kötve hiszem, hogy egy bankelnöki pozíció felelősségét szívesen magára vállalná bárki, csak a fizetést megkapja érte. Mindennek két oldala van, úgy is kellene szemlélni. Nem hiszem, hogy az állami cégek vezetésével olyan szakembereket kellene megbízni, akik tudása éppen csak megfelel, mert ők elvállalnák bagóért is. Az egy dolog, hogy bennünket szolgálnak, de ne már a félhülyék szolgáljanak, csak mert azok olcsók. Az lenne csak igazán drága. Itt az a lényeg, hogy az egyensúlyt kellene megtalálni, és ezt csak a törvények erejével lehet biztosítani. Meg kellene határozni, hogy miért mennyi járhat, valóban kellene egyfajta plafon, de ezen belül lennie kell mozgástérnek is. Azt kell megakadályozni, hogy kiskapuk nyílhassanak, amelyen keresztül olyan jövedelmeket vehetnek fel az állami cégek vezetői, amelyek mögött nincs teljesítmény. Persze ebből az is következik, hogy meg kell határozni, hogy milyen módon lehet mérni a különböző területeken a nyújtott teljesítmények értékét, és az ellenőrzéseket szigorúan végre is kellene hajtani. Azért ne legyen senki képmutató: a legtöbb ember kihasználná a törvényes kiskapukat, hogy jövedelmét növelje, ennek kell gátat szabni az állami szférában. A gazdagságra visszatérve: nagy képmutatásnak tartom, ha valaki azt mondja, hogy nem jobb gazdagabban élni, mint szegényebben. Demagóg szövegnek ítélem, ha valaki azt mondja, hogy csak a szegényebbek lehetnek boldogabbak, és csak ők tudnak teljes lelki életet élni. A gazdagság nem bűn, ha nem bűnös úton jut valaki hozzá. Persze nehéz erről beszélni egy olyan országban, ahol a kisvállalkozások gyakorlatilag nem tudnak fennmaradni, ha nem csalnak adót. Mindenki tudja, hogy az állami költségvetés alapvetően politikai kérdés. Ezen nem hiszem, hogy tudnánk változtatni, mert a nálunk fejlettebb országokban sem tudnak. Valóban szükséges az államháztartási költségek megszorítása egy nehéz gazdasági periódusban. Ugyanakkor vannak költségek, amiken nem lehet takarékoskodni. Az ésszerű mértékig le kell csökkenteni a költségeket, de nem lejjebb. Valóban nem lenne muszáj 15 milliós autóval járni az állami vezetőknek, de nem hiszem, hogy jól mutatnának vezetőink egy nemzetközi delegációban egy Skodával. Ezt a gazdasági helyzetünk megítélése során nem a takarékosság jelének vennék, hanem a baj fokmérőjének. Ésszerűség és mértékletesség - ez kellene a vezérelv legyen. De hát mutassatok valakit, aki ezt odafönt meg is tudja, és meg is akarja, és HAGYJÁK is neki megvalósítani. Szóval bonyolult...

Jó munkát, szép napot!

* * *

2009-09-28, 11:29:18   Maria

Balage, szuper a történeted !-)
Köszönöm :-)

Maria Erdei
25 éve a leggyorsabb nyák-gyártás szakértője
"akinek a gyorsaságával az Okos Cégek időt és pénzt takarítanak meg"

* * *

2009-09-28, 11:24:49   Maria

Sziasztok!-)
Én nem irigylem senki pénzét sem, viszont aki "sok" pénzt keres az tudjon nyugodtan aludni is!
Ha tisztességes úton kereste és leadózta, majd megtakarította, akkor tudhassa a magáénak, ne lehessen ilyen-olyan alapon még elvenni, mondván, neki úgyis van. A köztisztviselők, állami vállaltok vezetői persze egész más tészta. Persze hogy elfogadják, ha kapják, ha a lehetőségeik, a szabályozások, a törvények ezt megengedik, sőt saját maguknak szavaznak meg olyan kiváltságokat, amit más vállalkozónál szankcionálnának. Mi adófizetők finanszírozzuk a költekezéseiket, mi fizetjük mindegyikük fizetését! Sok, vagy még több,de nem dönthetünk felőle, nem köthetjük ellenőrizhető teljesítményekhez.
Szívesen elkezdeném mérni az elvégzett számszerűsíthető munkát./tudjátok amire azt lehet mondani,hogy kész és én csináltam!/
Megnézném, hogy mennyien maradhatnának, maradnának, ha kilátszana a nemteljesítés, amit persze követne a bére is!

Maria Erdei
25 éve a leggyorsabb nyák-gyártás szakértője
"akinek a gyorsaságával az Okos Cégek időt és pénzt takarítanak meg"

* * *

2009-09-28, 11:15:35   Balage

Ezt muszáj megosztanom veletek!

Egyszer egy jól kereső apa úgy döntött, elviszi vidékre 7 éves kisfiát azzal a céllal, hogy megmutassa neki, milyen szegény emberek is vannak, és hogy a gyermek meglássa a dolgok értékét, és felfogja azt, hogy milyen szerencsés családban él.

Egy egyszerű falusi család házában szálltak meg, ahol egy napot és egy éjszakát töltöttek. Amikor a vidéki út végén tartottak, az apa megkérdezte fiát.
-Nos, mit gondolsz erről az útról?
-Nagyon jó volt apa!
-Láttad, hogy némelyek milyen szükségben és szegénységben élnek?
-Igen.
-És mit láttál meg mindebből?
-Azt, Apa, hogy nekünk egy kutyánk van, nekik négy. Nekünk egy medencénk van otthon, ők meg egy tó partján laknak. A mi kertünket lámpák árasztják el fénnyel, az övékére pedig csillagok világítanak. A mi udvarunk a kerítésig tart, az övéké addig amíg a szem ellát. És végül láttam, hogy nekik van idejük beszélgetni egymással, és hogy boldog családként élnek.
Te és Anyu viszont egész nap dolgoztok, és alig látlak titeket.

Az apa csak fogta a kormányt, vezetett csöndben, mire a kisfiú hozzátette.
-Köszönöm Apa, hogy megmutattad, milyen gazdagok is lehetnénk.

* * *

2009-09-28, 10:02:56   Tamás

Szerintem,ha valaki sokat keres,mert letett vagy letesz valami olyan értéket az asztalra ami valamiért hasznos az teljesen rendjén van! Sok tisztességes,kemény munkával felépített jól kereső embert ismerek.Viszont Ismerős az a hozzáállás,amit írtál a gazdagokkal kapcsolatban,a családomban is találkoztam ezzel,hogy lopta,csalta...Azt gondolom nagyon sokan tisztességesen szerezték és sokan nem látják milyen munka van mögötte vagy milyen jó ötlete volt,amit megvalósított és ezért megérdemli. Ami miatt ez a rossz gondolat szerintem benne van a köztudatban,mert sajnos a legtöbb politikus és közeli rokonsága,barátai sajnos sok pénzt ellopnak... Mindezt legálisan a legtöbbször,mert ha egy megbízást 1,5 millióból is teljesíteni lehet,akkor vajon miért kerül 10 millióba az államnak és minek 4 alvállalkozó láncszerűen??? sajnos konkrét példa...:(

* * *

2009-09-28, 09:26:23   Alfi

A havi 8 milla "csak" a közszféra teteje, hazánkban 420M a havi fizetés plafonja jelenleg...
szerintem az az ember aki ezt elfogadja vagy az előbbi akár töredékét is, az enyhén szólva nem mutat jó példát, mélységesen elítélem,
ha embereket ment meg félóránként akkor sem szabad hogy ilyen pénzekhez jussanak földi egyszerű halandók. Ha ilyen helyzetbe kerül valaki hajlamos lesz saját egóját istennek érezni közben meg még a tízparancsolatot sem tudja felsorolni. Érzéketlenségnek tartom! Ha ezt hagyjuk akkor még tovább fogunk süllyedni a mocsárban ami az anyagi javak hajhászásával pótolja a lelki élet nyújtotta igazi örömöt és teljesség érzését. Ne támogassuk a krajcárhajhászást! Rosszat teszünk magunkkal is meg a többiekkel is, ítéljük el együtt, éljünk szerényen, de boldogan, vegyük észre hogy anyagi függetlenség is, csak ez nem téma a médiában sem és a tréningeken sem... írja ezt egy pogány aki nincs megkeresztelve sem, de aki megpróbál boldogságot, békét, örömet átragasztani a többi földlakóra:)

* * *

2009-09-28, 09:23:23   Lajos

Nem az a baj,hogy valaki sokat keres,hanem arányában keveset tesz le az asztalra.Pl:Kürt cég sokat keres,és ez így van jól.Rubik Ernő sokat keres,de mi mindent talált fel.stb.Vajon az aki az átlaghoz képest kb/80000ft/a 100 szorosát keresi, az a százszorosát is hozza a magyar büdzsének/nem az államnak meg a pártoknak!/.Mert ha igen akkor rendben a dolog,ha ez nem így van akkor egyszerűen tisztességtelen.Nem a sok pénz,nem a jólét a bűn,hanem az élősködés.Meg kell nézni a "sokat keresőket"mit tettek azért,hogy hazánkban jobb legyen az élet.Mit képzelnek ezen keresztül magukról,mit tettek,és eldönthető,hogy jó ez e így.

* * *

2009-09-28, 09:00:24   AboLaca

Azt gondolom, hogy egy kiragadott mondat a szöveg környezetéből nem szerencsés. Mert máshol az olvasható, hogy könnyebb a tevének ........ talán ezt is ismered:-))))))
A témára reagálva, annyi a véleményem, hogy a mai gazdagok (tisztelet a kivételnek persze) nem tasnulták meg a sok pénzzel járó kötelezettséget. Ha a gazdagságot csak arra használja, hogy élvezze a könnyű életet akkor a sok pénz rossz. Az is kérdés, hogyan gazdagodott meg. Ezek a politikusi rablások csalások amikkel milliárdokat keresnek: rossz.
A nagy külömbségek: rossz.
Nekem speciel a japán model tetszik. Ott van egy ilyen mondás: A kiálló szögeket be kell verni. Üdv és szép napot:LAca

UI: valaki magyarázza már el nekem, léci minek minden oldalra már ez az ellenörző kód. Valami nehezítést érzek benne, csak nem értem miért.

* * *

2009-09-28, 08:36:40   Gábor

Önmagában 8 milliót keresni nem elítélendő dolog. Viszont! Nagyon irritáló ha valaki állami tulajdonú cégnél vagy intézménynél kereshet ennyit amikor legalább 20 éve mást se hallunk mint hogy az állampolgároktól lemondást várnak és megszorításokat kell elviselni. Ha szegény az ország - és sajnos az - akkor ez látsszon meg a politikusok és állami tulajdonú cég vezetőinek fizetésében és a juttatásokban is. Nem kell reprezentálni 15 MFt-os autóval ha szegények vagyunk. Amennyiben ez nekik nem felel meg, el lehet menni a magánszférába. Tudom erre az ellenérv hogy kontraszelekció alakul ki. Állítom az ennél nagyobb már nem lehet. Tehát állami szférában 8 milliós kereset - sőt akár több is - csak és kizárólag a jelentős gazdasági növekedést felmutató Magyarországon lehetne. Addig lényegesen kevesebb is elég.

* * *

2009-09-28, 03:02:37   Michel Márk

Sziasztok ! :-)

Én a mai Magyarországon azért érzem provokatívnak a kérdésedet, mert a 8 millát keresők igen nagy hányada nem tisztességesen keresi meg, mint azt bizonygatnom se kell... ezrével lesznek a BKV-hoz hasonló ügyek ismertek hamarosan, és ez is csupán a jéghegy csúcsa.

A köztisztviselők, állami vállaltok vezetőinek bérét azért én is maximálnám - kb. a miniszterelnöki fizetés körüli értékben. ( merthogy "közszolgák" - nehogy már fényűzve szolgálgassanak, amikor milliók éheznek az országban ! )

Másrészt azért is érzem a kérdést nehezen kezelhetőnek, mert kis hazánk már évtizedek, pontosabban generációk óta folytatólagos kirablásra van ítélve - kamat, és profitszivattyúk működtetésével - ami szintén nem kíván túl sok bizonyítást. Tudom Zsolt, hogy ez a közeg deklaráltan apolitikus, de azt is tudjuk, hogy "nem lehet nem politizálni". Szóval minden ilyen etikai kérdést szerintem ezeken a kereteken belül lehet csak korrekt módon megközelíteni.

Én személy szerint egyébként semmi rosszat nem látok abban, ha valaki 8, vagy több milliót keres, és bár fáj látnom, hogy mennyien tengődnek a nyomor peremén, de utóbbiak egy jelentős részénél is nagyon könnyen felismerhető, hogy miben nem lát túl az illető személy a saját korlátain. És minket nyilván ez a vetület érdekel elsősorban.

Én nem tudok hinni abban, hogy bárkinek a "helyzetéből adódóan" ne lennének lehetőségei.

Szerintem IGENIS mindannyian magunk zárjuk be magunkat egy dobozba, aminek keretein belül kívánunk mozogni, és még nem érzünk tériszonyt, vagy szorongást a túl sok pénz birtokában.

És végezetül, én szeretek adakozni :-)

...és úgy figyeltem meg, hogy nálamnál lényegesen gazdagabb ismerőseim is szeretnek...
( ...merthogy ez egy körforgás lenne... ;-)

* * *


WILLTORD MAGYARORSZÁG Kft.     e-mail: willtord@willtord.hu