BEMUTATKOZUNK
HÉTFŐI ZSENGÉK
FELIRATKOZÁS
PARTNEREK
Érdemes elolvasni!
 
 
 


<< vissza az archivumba

Dátum: 2009-03-16

BÖLCS? FELHÁBORÍTÓ? DÖNTSD EL!!!

Lawrence "Larry" Ellison, az Oracle cég vezetője mondta el a következő beszédet a Yale Egyetem végzőseinek. Nem tudta befejezni, mert...


"Tisztelt Yale Egyetem végzősei, elnézést kell kérnem, hogy már többször el kellett viselniük ehhez hasonló bevezetőket, de szeretném, ha megtennének nekem valamit. 



Kérem nézzenek jól maguk körül. Nézzék meg a baljukon ülő évfolyamtársukat. Most nézzék meg a jobbjukon ülő évfolyamtársukat. 

Most gondolkodjanak el a következőn: 5 év múlva, 10 év múlva, még 30 év múlva is, nagy az esély arra, hogy a baljukon ülő személy vesztes lesz. Viszont a jobbjukon ülő személy, az is vesztes lesz. 

És maguk, ott középen? Mire számíthatnak? Vesztesek lesznek. Vesztes Cum Laude. Ha előre tekintek, nem látok fényes jövőt, nem látok ezernyi kiemelkedő ipari vezetőt. Most fel vannak zaklatva. Ez természetes. Mégis, hogy jövök
én, Larry Ellison, aki kibukott az egyetemről, ahhoz, hogy ilyen módon ítélkezzem a nemzet egyik legnagyobb presztízsű egyeteme végzősei előtt? Megmondom. Mert én, Lawrence Ellison, a bolygó 2. leggazdagabb embere, kibuktam az egyetemről, és maguk nem. 

Mert Bill Gates, a bolygó leggazdagabb embere kibukott az egyetemről és maguk nem. 

Mert Paul Allen, a harmadik leggazdagabb ember, kibukott az egyetemről, és maguk nem. 

És azért mert Michael Dell, aki jelenleg a kilencedik helyen áll, is kibukott. És erősen tör felfelé. Most nagyon fel vannak zaklatva. De ez természetes. Hadd bátorítsam önöket azzal, hogy nem hiába szerezték meg keserves munkával a diplomájukat. Nem hiába töltöttek el 5 évet itt azzal, hogy jó munkamorált tanuljanak, kapcsolatokat fejlesszenek ki, és egy életre megismerkedjenek a terápia szóval. Mindez nagyon jó. Kell is majd a jó munkabírás. Kellenek is majd maguknak a kapcsolatok, és bizony, kell is majd a terápia. Mert maguk nem buktak ki, és sosem lesznek a világ 10 leggazdagabb embere között. 

És bele kell törődniük egy patetikus, évi 200 ezer dolláros állásba, ahol is a fizetési csekküket egy volt évfolyamtársuk írja majd alá, aki két éve kibukott. Most azon méláznak, hogy van-e még remény? Nincs. Maguk már végeztek. Túl sokat abszorbáltak. Már beépített sisakot viselnek. 

Most azokhoz szólok akik még nem végeztek: ezt nem tudom eléggé hangsúlyozni. Pakoljanak össze! Menjenek el! Ne jöjjenek vissza! Valósítsák meg álmaikat! Mert bizton mondhatom, hogy az a beépített sisak úgy fogja lehúzni magukat, mint most ezek a biztonsági őrök engem....."


Csodás Hetet Neked!



Kreutz Zsolt

 

E-mail cím:
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód, kérjük, pontosan írd be: 65Gff3D

Korábbi hozzászólások:

2009-07-10, 16:24:46   Kreutz Zsolt

Szia Lakuda!
Hááát. Érdekes gondolat, bevallom, ez eszembe sem jutott... Igazad van!

Köszi!

kzs

* * *

2009-07-09, 20:32:45   Lakuda

Azért van egy közös ezekben a szupergazdagokban - mindegyikük az egyetemről hullott ki, ami azt jelenti, hogy eljutottak odáig, hogy fölvették őket. Aztán egy ponton felismerték, hogy az egyetem elvégzése nélkül is boldogulni fognak. Következtetés: aki nem volt képes semmiféle teljesítményt felmutatni az iskolákban abból ugyanúgy nem lesz szupergazdag, sőt még arra se lesz alkalmas, hogy egy jól fizető állásban egy vállalkozás vezetésének a felelőssége nélkül kényelmesen éljen.

* * *

2009-03-19, 10:18:00   kreutz

:-)

* * *

2009-03-19, 09:49:09   a Gaboo

szegények legyünk, vagy gazdagok,ez a kérdés, válasszatok?
egyes emberek etikátlan vagyonszerzése, annak megtartására irányuló csalások sorozata, mások és az államok megkárosítása mindennapos és elég elterjedt "dolog".Az Én zsiványsági együtthatóm állandó. Viszont tisztelem és becsülöm azokat az embereket, akár szegények akár gazdagok akik létre hoztak valamit, és ezt etikusan csinálják.Ha nagy leszek Én is ilyen akarok lenni.... bezzeg a feleségem, Ő akár milliókat is elköltene,havonta,ha nagyon megkérném....

* * *

2009-03-17, 12:55:44   kreutz

Szép napot Mindenkinek!
Hagytam, hogy áramoljanak a gondolatok. Most meg azt hiszem, nem is tudok mit hozzátenni... Egyetértek a leírtakkal. A diplomától nem függ a sikered. Sőt, akár korlátozhatja is. Ha egy nagyvállalatnál akarsz karriert befutni, akkor azonban többnyire elengedhetetlen. A sikert pedig mindenki mérje a saját mércéjével. Ha gazdag akarsz lenni, az egyáltalán nem bűnös gondolat, ez is része a sikernek, de önmagában azért nem nevezhető annak. Egészség, igazi baráti kapcsolatok, kiegyensúlyozott életvitel nélkül mit sem ér. Köszönöm, hogy vagytok!!!
Csodás napokat! kzs

* * *

2009-03-16, 21:56:46   Sándor

Engedjétek meg, hogy mégegyszer hozzászóljak. Első reakciómban nem említettem néhány a hozzászólásokban érintett tényt: mérnök vagyok, az első diplomámat 1970-ben szereztem, viszont 18 éve vezetek egy mikrovállalkozást (konkrétan szakértői irodát).
Valamennyi eddig leírt véleménynek nyilván markáns tapasztalati alapja van. Az én személyes tapasztalatom azonban az, hogy a diploma/diplomák és a vállalkozói véna azért nem feltétlenül zárják ki egymást.

* * *

2009-03-16, 15:54:56   Erika

Nagyon érdekes vélemények születtek eddig..:))
Én úgy gondolom,h aki az élete nagy részét az iskolapadban töltötte,az egyvalamiben súlyos hátránnyal indul a nem diplomásokkal szemben-nincs,vagy alig van élettapasztalata..
Sajnos a mi oktatási rendszerünk nem az egyéni adottságokra épül,hanem mindenkitől ugyanazt várja el,tehát képletesen szólva "kockafejeket" nevel..
Nem a papír teszi értékessé az embert,az csak ahhoz kell,h bizonyos munkaköröket betölthessen.Az érzelmi intelligenciája határozza meg,h mennyire tud érvényesülni,h mennyiben tud többet nyújtani egy hasonló kvalitású embernél..S ez emeli ki a tömegből...

* * *

2009-03-16, 11:31:00   Michel Márk

Ha szabad, még egyszer hozzászólnék, mert nagyon tetszettek a reakcióitok :-)

Abszolút úgy érzem én is, hogy mindent nem lehet pénzben mérni, és ez itt amerikában - nem elírás a csupa kisbetű - valóban nagyon torz szemléletet tükröz. Ági hozzászólásában picit azt érzem, vitatkozna magával a megfogalmazott elvvel. Éva meg talán summa cum laudéval végzett... ha szabad picit csipkelődnöm is ;-)
Azok, akik a diploma megszerzése után is képesek voltak annak ellenére ( ! ) szabadon gondolkodóak maradni, azt gondolom morzsányi kisebbség, bár az én élményem, és meglátásom is az, hogy ez a végeredmény inkább egyfajta "kontraszelekció" eredménye.
Egyfelől szerintem is a felsőbbrendűségi vágy, az elithez tartozás hajtja a fiatalokat a diplomaszerzésre, másfelől meg már kisgyermekkorban "kikontraszelektálódik" erre a sorsra az is, aki valamilyen lelki oknál fogva nem érzi lába alatt a talajt. Az a szorongás, hogy nem lesz máskülönben biztos, nyugodt megélhetése, mert nem fogja tudni kiharcolni, kiverekedni, véghezvinni azt, amit akar, amit megálmodott, lenyomják a nála erősebbek, magabiztosabbak - nagyon nagy hajtóerő.

* * *

2009-03-16, 08:37:44   Gábor

Larry Elison egy szempontból biztos sikeres ember. A pénz felől nézve. Tipikus amerikai felfogás.Nem hiszem hogy MINDENT csak és kizárólag pénzben kell mérni. Nekem sikeres az, aki értelmes-okos gyerekeket nevel és mellette a munkájában is színvonalasat alkot. A ma elismert régi festők zöme életében szegény volt. A jelenlegi tisztán pénzalapú értékítélet szerint ők akkor sikertelenek lettek volna.

* * *

2009-03-16, 08:36:49   ági

Az oktatás által szerzett rettegés nem a felsőoktatásban gyökeredzik, valahol sokkal korábbról. És a vállalkozói szabad gondolkodás sem vész el az egyetemek termeiben. Bár lehet, hogy a két terület közös halmaza hatalmas. És az is lehet, hogy a szabad gondolkodásúak valóban kevesebben ülnek be diplomát szerezni. Ismerek elég olyan embert, akinek több diplomája van, egymástól nagyon független területekről, és sikeres vállalkozók, mert - valóban - a gondolkodásuk szabad és mernek, tudnak álmodni. De van olyan egyetemről kilépett is, aki így sem tudta megvalósítani önmagát. A lényeg nem a diploma léte vagy nem léte, hanem az, hogy gyermekeinkben ne törjük le az álmokat, a terveket, ne mondjuk nekik, hogy "hülyeség, fiam", ha előáll számunkra képtelen ötletekkel, és olyan suliba adjuk, ahol ezt szintén szem előtt tartják. Akkor lehet, hogy tudja majd, hogy az ő álmaihoz kell-e a diploma vagy nem, és azt az utat választja, ami az álmok megvalósításához szükséges.

* * *

2009-03-16, 08:11:41   Kovács Lajos

A beszéd zseniális.Én többször nekifutottam,hogy diplomát szerezzek,de a technikai lehetőségeim nem voltak meg hozzá./akkori időben nem engedett a főnököm,majd család, és pénzt kellett keresni,hogy építeni tudjunk,stb./A sógorom diplomás kettő is van neki./Volt,hogy ipari kertitörpének nevezett,igaz Ő két diplomával sem jutott el oda ahova mi,irigy is ezért rendesen./Mindíg kissebségi érzésem volt a diplomásokkal,mindaddig még nem lett alkalmazottam diplomás ember.Rá kellett jönnöm,hogy csak az lesz jó vállalkozó aki nem fér bele egy hierarchikus keretbe,sem gondolatilag,sem viselkedésileg,sem sehogy.Az megteremti a maga által kialakított szabályokat és aszerint él.Az ilyen ember nem fél attol amitől a másik retteg.A fiamnak mondtam mindíg,hogy a felsőfoku képzés az nem más mint arra oktatni a fiatalokat,hogy ők felsőrendűek./kérem ne sértődjenek meg a diplomások inkább nézzék végig,ogy hány osztálytársuk ilyen.Meg fognak lepődni./Vállalkozó az mindíg kilóg a sorbol,neki nem elég az amit biztosítanak neki,Ő azt és olyat,és úgy akarja,ahogy nem lehet.A másik ilyen ok és hajtóerő az önnön igazolás/én erre képes vagyok./Tessék megnézni,hogy a vállalkozók gondolkodása így működik.A vagyon.Nos Amerikában a sikerességet pénzben mérik.Én rájöttem,hogy a pénz egy eszköz arra,hogy elérjem azokat a dolgokat amit szeretnék megkapni/elvenni/az élettől.Nos ezeket el is értem amit még nem azt tudom,hogy el fogom érni,pontos terveimn vannak rá.A munkámban szakértőnek tartanak,és nyugodtan kijelenthetem,hogy piacvezető vagyok.Ilyen szempontból sikeres ember vagyok.

* * *

2009-03-16, 07:39:51   Sándor

Istvánnal egyetértek. De talán az is szempont, hogy mik azok a megvalósítandó álmok. Én pl. soha nem akartam Magyarország 10 leggazdagabb embere közé kerülni, viszont érdekes és színvonalas munkát szerettem volna végezni, ami egyúttal a megélhetésemet is biztosítja. Ez sikerült. A kisebb-nagyobb problémákat a belső korlátok okozták, ezeket azonban fokozatosan felismertem, felszámoltam, felszámolom. Véleményem szerint egyebek között ez is hozzátartozik az életprogramhoz.

* * *

2009-03-16, 06:10:45   István

Számomra ebből az a fontos, hogy "Valósítsák meg álmaikat" és győzzék le a korlátokat!
A korlátok mindig "benned vanak"!

* * *

2009-03-16, 03:36:21   Michel Márk

...annyit mondhatok - remélem nem tűnök vele túlságosan nagyképűnek - hogy én még a küszöbön megtorpantam, ... szóval "be sem buktam" az egyetemre, pedig iszonyatos családi nyomás volt rajtam, de minden sejtem ellenállt, és pontosan a leírtak miatt... ja, azt kérdezitek most, hogy akkor én hányadik vagyok azon a listán? Egy bizonyos értelemben az első tízbe sorolom magam - legalábbis szellemi szabadságom végtelen gazdagsága tekintetében ;-)
( .. és akkor a szerénységről még említést se tettem :-D )

* * *

2009-03-16, 03:07:36   Éva

Ezt a beszéded már hallottam máskor is emlegetni.
De nem esett le, minek kellett ez a cirkusz, és miért beszélnek még róla.
Szerintem részeg volt a pasas.

* * *


WILLTORD MAGYARORSZÁG Kft.     e-mail: willtord@willtord.hu