BEMUTATKOZUNK
HÉTFŐI ZSENGÉK
FELIRATKOZÁS
PARTNEREK
Érdemes elolvasni!
 
 
 


<< vissza az archivumba

Dátum: 2009-03-08

HAZAJÖTTÜNK!!!

Avassuk fel a régi-új lakást egy érdekes és nagyon is elgondolkodtató történettel...

Hideg januári reggel volt, mikor egy ember megállt egy Washington DC-i metróállomáson és hegedülni kezdett. Hat Bach darabot játszott összesen negyvenöt percen keresztül. Ezalatt az idő alatt több mint ezer ember fordult meg az állomáson, legtöbben a munkahelyükre igyekeztek a csúcsforgalomban.

Három perc múlva egy középkorú férfi észrevette a zenészt. Lelassított, és egy pillanatra meg is állt, majd továbbsietett. Egy perccel később a hegedűs megkapta az első egydollárosát, egy nő dobta bele a hegedűtokba anélkül, hogy megállt volna. Néhány perccel később valaki a falhoz támaszkodva kezdte el a zenét hallgatni, de kis idő múlva az órájára nézett, és továbbsietett.

Legjobban egy hároméves kisfiú figyelt fel a zenére. Anyukája kézen fogva vezette, de a fiú megállt a hegedűst nézni. Nemsokára az anyuka továbbhúzta, de a kisfiú közben végig hátrafelé kukucskált. Ugyanez más gyerekkel is megtörtént, kivétel nélkül mindegyik szülő továbbvezette őket.

A 45 perces előadás alatt csak 6 ember állt meg zenét hallgatni. Nagyjából 20-an adtak pénzt, de közben le sem lassítottak. Összesen $32 gyűlt össze. Amikor vége lett a zenének, és elcsendesedett az állomás, senki sem vette észre a változást. Senki sem tapsolt, senki sem gratulált.

A járókelők nem tudták, hogy a világ egyik leghíresebb hegedűművésze, Joshua Bell játszotta a zenetörténelem legnehezebb darabjait 3.5 millió dollár értékű Stradivari-ján. Két nappal a metróállomásbeli előadás előtt egy teltházas bostoni színházban lépett fel, ahol a jegyek átlagosan $100-ba kerültek.

Ez egy igaz történet! Joshua Bell álruhás metróbeli fellépését szociológiai kísérletként a Washington Post szervezte. Azt vizsgálták, hogy egy hétköznapi környezetben, egy alkalmatlan időpontban vajon felismerjük-e a szépséget, megállunk-e hogy befogadjuk, és értékeljük-e a tehetséget egy váratlan helyzetben.

A kísérlet eredményének egyik lehetséges következtetése: ha nincs időnk arra, hogy megálljunk és hallgassuk a világ egyik legjobb zenészét a zenetörténelem legvirtuózabb darabjait játszani, vajon mi minden más mellett megyünk el észrevétlenül ugyanígy nap mint nap?



Csodás Hetet!

Kreutz Zsolt

 

E-mail cím:
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód, kérjük, pontosan írd be: 65Gff3D

Korábbi hozzászólások:

2009-03-12, 00:34:41   kreutz

Orsi! Szívemből szóltál... De hát ki tiltja meg, hogy bárki így tegyen? hmmm? :-)
Üdv: zsolt

* * *

2009-03-10, 20:50:46   Orsi

Sajnos nem vesszük észre a szépet, de nem csak az állomáson zenélő mestert, hanem egy szépen nyíló virágot, vagy bármilyen más apróságot, ami esetleg egy mosolyt csalna az arcunkra. De mi komoly felnőtt üzletemberek, dolgozók vagyunk. Mi nem érünk rá erre, mert ott a munka, a problémák. Örökké tele a fejünk a megoldások keresésével, és nem engedhetjük meg a lazítást. Pedig mindenkinek jót tenne, ha néha megállna egy kicsit, és átengedné magát a széppel való töltődésnek.

* * *

2009-03-09, 15:57:13   kreutz

Hohóóóó! A koncertlátogató közönség lehet, hogy autóval jár, ez igaz... De csak ők lennének a szépre fogékonyak? hmm?

* * *

2009-03-09, 15:19:07   Miklós

Az esetből azt a következtetést is levonhatjuk, hogy hideg januári reggeleken a koncertlátogató közönség nem reprezentálta magát az adott metróállomáson. Tehát az eset tanulsága: bármily értékes is a termékünk, szolgáltatásunk, ha rosszkor, rossz helyen keressük rá a vevőinket, nem fogunk üzletet kötni.
Üdv.
Miklós

* * *

2009-03-09, 09:36:43   Kreutz

Szia Lajos!
Szentigaz. De illusztráltad egyben a zsenge-penge keveredést is. :-)
Üdv: Zsolt

* * *

2009-03-09, 08:33:30   Kovács Lajos

A történet igen tanulságos.Több szempontból is.Zsolt itt leirtad,hogy elmegyünk időnként a szép mellett.Én azt írom le,hogy hiába van kitűnő terméked,ha nem ismerik,ha a neved,a céged nem ismerik.A vevő fejében nagyon fontos, hogy jó minősítéssel /sőt ha lehet kiváló minősítéssel/legyél elraktározva.Ha valaki a z X koncertteremben stradivárin hegedül,nos az valami,azt érdemes megnézni.Egyébként?A másik nagy tanulság: meg kell tudni mutatni magunkat.Nekünk magyaroknak van még mit tanulni ezen a téren is.Be kell tudni mutatni,hogy mi is az amit érdemes megvásárolni/akár termék,akár szolgáltatás,akár ötlet,találmány./és mellesleg nálunk kapható.tisztelettel:

* * *


WILLTORD MAGYARORSZÁG Kft.     e-mail: willtord@willtord.hu