BEMUTATKOZUNK
HÉTFŐI ZSENGÉK
FELIRATKOZÁS
PARTNEREK
Érdemes elolvasni!
 
 
 


<< vissza az archivumba

Dátum: 2012-02-27

Ne szólj szám...

...és meghall fülem.

Pár napja volt egy beszélgetés, ahol szóba került egy téma... aztán egy analógia...

Kisebb-nagyobb figyelemmel azóta gondolkodom rajta... és még mindig nem jutottam magammal dűlőre...

El akarom Neked is mondani, de még mielőtt befolyásolnálak, hadd tegyek fel pár kérdést. Szeretném, ha minél több válasz érkezne rájuk!

Szóval ezzel csak előkészítem a terepet. :)

Kérdéseim:

1. Hogyan definiálnád a kifejezést: megsértődés?

2. Milyen célja lehet ezzel annak, aki megsértődik?

3. Hogyan érezheti magát a másik fél?

Nagyon köszönöm, ha válaszolsz!

Csodás hetet! :)


Barátsággal:

Kreutz Zsolt

 

E-mail cím:
Név:
Hozzászólás:
Ellenőrző kód, kérjük, pontosan írd be: 65Gff3D

Korábbi hozzászólások:

2012-03-05, 11:32:38   Vajda László

...és néha a sértődés lehet egy választás az agresszió helyett :)
Persze a teljesen megtisztult "fényemberek" megközelítésében ez is lehet bullshit ;)

* * *

2012-03-01, 10:05:31   Pásztor Kriszti

Teljesen igazatok van abban, hogy a megsértődés feltételezi az önismeret hiányát és abban is, hogy a megsértődés valamiféle "hibára" utal, akár lelki, akár mentális oldalról, de...!:-)
Az én családomban van egy jó példa a rossz példára, vagyis egy olyan illető, aki mindenen (de tényleg) megsértődik, és kiborul. Enyhén szólva nem szimpatikus a reakciója, így ebből is tanulva igyekeztem el kerülni az ilyen magatartást. Egész jól ment, de... terhes lettem. Na, abban az időszakban, míg a fiaimat vártam, sőt még utána is egy darabig hihetetlenül érzékeny voltam. Egyszerűen hiába tudtam az eszemmel, hogy butaság megsértődni, az adott helyzetben mégsem tudtam kontrollálni, pl. megsértődtem azon, ha váratlan vendégeink jöttek és azon is ha nem jött senki:-) (persze igyekeztem titkolni, remélem a barátaink és a családtagjaim most ezt nem olvassák:) ) Na azóta nem tudom egyértelműen elítélni az ilyen viselkedési formát sem, hiszen én magam is voltam olyan helyzetben, amikor egyszerűen nem tudtam ezeken felülkerekedni, pedig addig nagyon jól ment... és óvatosan az ellenvéleményekkel, mert a kisebbik fiam még elég kicsi, szóval ki tudja mit vált ki belőlem:-)

* * *

2012-02-28, 20:04:40   Kreutz Zsolt

:) :) :)

* * *

2012-02-28, 19:47:30   Vajthó Gábor

1-hez:
Mentális sebesülés.
2-höz:
Célja annak lehet, aki sért. Ha a megsértettnek célja van, akkor a sértődése kamu.
3-hoz:
Ha szándékosan sértett, akkor elégedett, ha véletlenül, akkor bántja a dolog.
4. nem volt, de azért:
Igaza van? Hülye lennék megsértődni!
Nincs igaza? Hülye lennék megsértődni!

* * *

2012-02-28, 19:16:44   Gaboo

1.látványos kommunikációs "stop"!
2. válaszút az öri hari és az érts meg között.
3. a másik fél által igényelt az emelt szintű fókuszálás azaz az itt és mostba érkezés néha lehetetlen kérés...
barátsággal

* * *

2012-02-28, 15:17:14   Michel Márk

Féltem végigolvasni amiket írtatok, mert mindenről eszembe jut majd valami - gondoltam. ;-)
( így is lett :-D )

Áldott középiskolai osztályfőnöknőm véleményét osztom - azt hiszem ez is népi bölcsesség - hogy "aki megsértődik, annak nincsen igaza"

Gyerekkoromtól büszkén vallottam, hogy engem nem lehet megsérteni - de ez akkor még nem azért volt, mintha tudtam volna, hogy ki vagyok.

Alapjába véve tehát, ha tudod ki vagy, akkor értelmezhetetlen a megsértődés, mint olyan.

Én külön vadászom az ilyen csemegéket, hiszen ezekből tudok a legtöbbet tanulni!

De mert mégis létezik, és megtörténik, mint jelenség, fontos vele foglakozni. Ahogy Öbi is, és többen is utaltatok rá, önismeret-függvényes, minél alacsonyabb az önismeret annál nehezebben kezelhető az illető, lépten nyomon megsértődik mindenen, magára veszi, személyes sértésnek vesz mindent, amit hall maga körül. Pont ezért "tömeges", mindennapi jelenség.

Én vallom, hogy az önérzet és a öntudat közti válaszvonal holléte, másképpen tudatalatti és tudatosított közti határvonal kérdése, valamint azé, hogy az alany mennyire fejlődőképes, végülis ez dönti el, hogy miképpen kezeli, ha szembesítik magával, mennyire építhető, támogatható szeretettel.

Kellő önismerettel és intelligenciával az is könnyen átlátható, hogy a sértő félnek volt-e ilyen szándéka, mert gyakran - ha nem ér el célt - a "sértett" észre sem veszi...

* * *

2012-02-27, 23:26:40   Kreutz Zsolt

:)

* * *

2012-02-27, 22:49:34   Pásztor Kriszti

Én ezt a kérdést nem feltétlenül racionálisan közelíteném meg.
Eleinte azt hittem a dolgok nagyon bonyolultak, aztán igyekeztem minél több elméletet megtudni a világ működéséről, vagy éppen az emberről, amíg úgy láttam, hogy ez nem is olyan komplikált, vannak szerepek, játszmák… épp csak fel kell ismerni. Aztán pár év múlva oda jutottam, hogy ez még annál is bonyolultabb, mint amennyire az elején annak láttam:)
1.Megsértődés: valaki úgy érzi, hogy a másik szóval vagy tettel bántani akarja őt, függetlenül a másik szándékától.
2.Szerintem alapvetően nincs tudatos célja a megsértődésnek, persze ezt az érzelmet is - mind oly sok másikat - lehet mindenféle manipulációra használni, és viszonylag könnyen lehet bűntudatot kelteni vele a másikban.
3.Hogyan érezheti magát a másik fél? Mivel általában érzelemmel reagálunk a sértődöttségre, így szerintem elég széles skálán mozog a reakció, vagyis lehet a másik ettől haragos, dühös, csalódott, érezhet bűntudatot,állhat értetlenül, de a megsértődés akár gondoskodási vágyat is ébreszthet a másikban.
Igen, tudom, hogy naiv vagyok, de nekem így jó:)… szóval szerintem, aki megsértődik az legtöbbször csak megerősítésre, odafigyelésre vágyik. (Visszaolvastam amit írtam és kedvem támadt tiltakozni, hogy nem, én nem vagyok egy sértődős ember! :) )

* * *

2012-02-27, 19:29:52   Örökös Bea - Öbi

1. A "piros gomb", amikor a tudatalattiban olyan információkat piszkálunk meg, amely még nincs a felszínre hozva. Hiszen ugyanaz a mondat miatt egyik ember nevet, a másik megsértődik. Hogy miért? Mert betalált. Valahova, amiről nem is tudott. Ha rendszeres a sértődés, akkor túlérzékeny és energiaszegény "szegény én" tipus.

2. Ösztönszerű figyelemfelkeltés. Hogy figyeljél rám, ez most az érzékeny pontom volt, ne piszkáld.

3. a/ sehogyan sem, hiszen nem volt szándékos, ha felismeri a tudatalatti játszmázását, akkor tud segíteni és figyel arra, hogy ne találjon be többet.
b./ ha ő esetleg nem sértődékeny, kimondja azt, ami a lelkét bántaná, akkor elvárja hogy mások is ugyanígy cselekedjenek, de mivel mások nem pontosan ugyanolyanok mint ő, így bele fog futni további sértődésekbe.
c./ rosszulérzi magát, mert ő is érzékeny, s bár nem volt szándékos a sértés, átveszi a játszmázást. d./ jólérzi magát, mert felismerve a másik gyengeségeit, szándékosan piszkálja a "piros gombot", ez a "vallató tipus".

* * *

2012-02-27, 17:36:58   a másik Kreutz

Szerintem sértődés akkor alakulHAT ki, amikor, egy "üzenet" olyan fogadónak címeznek, akinek a szóban forgó téma épp valamilyen önértékelési probléma miatt gyenge pont. Nem gondolom, hogy célja lenne, hiszen akkor manipulációnak hívnánk, ez pedig egy önműködő folyamat. A másik fél pedig annak függvényében érzi magát jól, vagy rosszul, hogy milyen az Ő önértékelése. Engem fel tud idegesíteni a felesleges megsértődés, de józan ésszel tudom, hogy a megsértődőnek sem könnyű, s bár nem gondolom jó szokásnak, és szerintem lehet is tenni ellene, a szupertudatos, szélsőséges véleményeket, miszerint 'A sértődés a buták erénye", LEGALÁBB ekkora butaságnak gondolom.

* * *

2012-02-27, 17:35:46   Németh Zsolt

Megsértődés... Olyan állapot, amikor valaki a másik ember személyes világába gázol, olyan módon, ami a másik embert zavarja, a saját magáról kialakított képét rombolja.

Aki megsértődik, tudatni szeretné ezzel azt az érzést, ami számára rossz, és próbál ezzel a sértődést okozóban rossz érzést kelteni, plusz megmutatni a külvilág számára, hogy most Őt megbántották.

A másik fél pedig két féle módon érezheti magát.
1. szándékosan tette és jól érzi magát, hogy bele tudott gázolni a megsértett ember világába
2. nem akart sértődést okozni, és próbál valahogy visszatáncolni, avagy segíteni a helyzet oldásában.
Persze vannak köztes lehetőségek is, ez a két fő véglet...

* * *

2012-02-27, 17:12:16   Kreutz Zsolt

Egyelőre csak gyűjtöm a véleményeket... ;)

* * *

2012-02-27, 13:51:13

Én jól bírom a kritikát és a más véleményt.
Nem baj, ha mást gondolsz valamiről mint én.
Az viszont nem esik jól, ha bántasz, ha rosszindulatú vagy és rosszat akarsz nekem. Én sohasem akarok rosszat neked.

Ha ez még erős udvariatlansággal is párosul, akkor egészen bántó tud lenni.

Ha még hülyének is nézel, akkor bizton számíthatsz arra, hogy meg fogok sértődni.

Mit jelent a sértődöttség:
- nem vagyok rád kíváncsi.
- nem szeretnék beszélni veled.
- szeretnélek elkerülni, kizárni az életemből.

Ez szerintem rendjén is van.

Mi bajt látsz benne?

Üdv: TJ

* * *

2012-02-27, 13:26:50   Dani

1.Valaki felborította a lelki egyensúlyomat és ezt nehezen viselem.
2. Belső ügy, nincs célja.
3. Jó esetben megpróbál a sértett fél fejével gondolkodni.

* * *

2012-02-27, 12:36:23   Andi

1. Számomra nem megfelelő, az elvárásommal ellentétes választ kaptam, ezért megsértődöm.
2. Figyelem felkeltés
3. Ne érezze kellemetlenül magát a másik fél. A megsértődött döntött úgy, hogy megsértődik :-).

* * *

2012-02-27, 12:36:02   Sándor

1. Számítunk valakitől valamire, amit aztán nem kapunk meg, ezért neheztelünk a másikra.
2. Arra számít, hogy a neheztelése majd bűntudatot ébreszt a másikban, aminek hatására mégiscsak megkapja tőle azt, amit akart.
3. A másik fél a legtöbb esetben valóban bűntudatot érez. Főleg, ha nem ismeri fel a "játszma" lényegét, és nincs jobb stratégiája a kezelésére.

* * *

2012-02-27, 12:18:17   Gergelyi Ferenc

1. Sértődés a buták erénye.
2. Érzi, hogy nem tudna ellenérveket hozni a sértésnek vélt gondolatra.
3. Éedemes vele foglalkozni?

* * *


WILLTORD MAGYARORSZÁG Kft.     e-mail: willtord@willtord.hu